اقتصاد

جلوگیری از دخل و تصرف اراضی ملی از وظایفی اصلی ماست

جلوگیری از هرگونه تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و برخورد با متخلفان و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی از وظایف مهم یگان حفاظت راه وشهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان، گفت: با گشتهای مداوم ،مستمر و هدفمند اجازه هیچ گونه تصرفی در ایام نوروز به اراضی ملی و دولتی در استان زنجان داده نشد.
مهدی باقری با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری حفاظت از منابع ملی و بیت المال باید مد نظر همگان قرار گیرد، گفت: نباید اجازه داد منابع ملی که ثروت عمومی است توسط برخی از افراد به ثروت شخصی تبدیل شود.
وی اظهار داشت: طی این بازه زمانی هشت مورد گزارش مردمی در خصوص اراضی به یگان حفاظت راه و شهرسازی شهرستان زنجان ارسال شد و توسط عوامل گشت مورد بررسی قرار گرفت. 
فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان، گفت: با گشت‌های مداوم ،مستمر و هدفمند اجازه هیچ گونه تصرفی در ایام نوروز به اراضی دولتی و ملی استان زنجان داده نشد.
باقری یاد آور شد: در مجموع ۶ مورد تعرض به اراضی ملی و دولتی در استان بود که بلافاصله در سریعترین زمان ممکن اقدامات لازم برای رفع تعرض انجام گرفت. 
وی افزود: جلوگیری از هرگونه تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و برخورد با متخلفان و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی از وظایف مهم یگان حفاظت راه وشهرسازی است.
فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان، بیان داشت: در استان همزمان با سراسر کشور در طول شبانه روز سامانه تلفنی چهار رقمی «۱۶۵۶» برای دریافت اخبار و گزارشات مردمی برای مقابله با پدیده زمین خواری و پیشگیری از تصرفات احتمالی فعال است.
باقری، به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین اشاره کرد و یاد آورشد: این سامانه در راستای مدیریت و پایش بهینه اراضی کل کشور با استفاده از تصاویر ماهواره ای برای تعداد زیادی از استانهای کشور راه اندازی شده که یگان حفاظت راه و شهرسازی با دستگاههای مرتبط دیگر در این سامانه عضو است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا