اقتصاد

لزوم تشخیص آلایندگی واحدهای صنعتی

تشخیص آلایندگی واحدهای صنعتی با دقت و درایت کاملی انجام یابد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، پرویز خالقی فرماندار زنجان در نشست با مدیر و کارکنان اداره محیط زیست شهرستان زنجان که به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک و هفته محیط زیست صورت یافت، رسالت مسئولان حوزه محیط زیست در راستای تولید و اشتغالزایی را بسیار حساس و سرنوشت ساز دانسته و در این باره تاکید کرد تا بررسی و تشخیص آلایندگی واحدهای تولیدی و صنعتی کاملا با هوشیاری و درایت انجام گرفته و پس از مباحث زیست محیطی، تولید و اشتغال نیز جزو اولویت های کارشناسی قرار گیرد.
فرماندار زنجان افزود: هرگونه تصمیم نادرست در کمیسیون های تخصصی مربوط به مباحث زیست محیطی واحدهای تولیدی صنعتی، خواهد توانست یا صدمه ای جبران ناپذیر به محیط زیست وارد نماید و یا از سویی نیز فرصت های تکرارناشدنی سرمایه گذاری و اشتغالزایی را از بین ببرد.
خالقی با بیان اینکه نقش نظارتی نهاد محیط زیست، وظیفه ثقیل و حساسی را بر دوش این ارگان نهاده است، از مسئولان این نهاد خواست تا در صورت عدم تامین پیوست زیست محیطی از سوی واحدهای تولیدی صنعتی، صاحبان آن دسته از واحدها را کاملاً اقناع کرده تا با صرف وقت مضاعف برای این امر موجبات رضایتمندی فراهم شود.
این مسئول با اشاره به اینکه امروزه فروکش شدن چشمگیر سطح سفره های آب زیرزمینی، تهدیدی جدی در مناطق مختلف شهرستان زنجان به حساب می آید، گفت: حفر چاههای غیر مجاز و استفاده بی رویه از آب چاههای مجاز باعث وضع کنونی شده که نیازمند نظارت جدی و موثر از سوی متولیان آب منطقه ای است.
نماینده عالی دولت در شهرستان زنجان همچنین نبود نظارت کافی بر نحوه استفاده از سموم کشاورزی را علت تولید محصولات نامرغوب و غیر بهداشتی خاطر نشان ساخته و گفت: همین رویه منجربه بالا رفتن آمار انواع بیماریهای غیرواگیردار و صعب العلاج شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا