سیاسی و اجتماعی

لزوم تقویت جنبه های وطنی و ملی در مسیر تمدن سازی کودکان و نوجوانان

در مسیر تمدن سازی باید جنبه های ملی و وطنی را در کودکان و نوجوانان را تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، گفت: در مسیر تمدن سازی باید جنبه های ملی و وطنی را در کودکان و نوجوانان را تقویت کنیم و همچنین جنبه های دینی را تقویت مناسب کنیم تا حداکثر استفاده و بهره مندی را در این راستا داشته باشیم.
ابوالفضل رفیعی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرهنگ را به عنوان زیربنا هر موضوعی معرفی کرده است، اظهار کرد: نگاه همه ما از پاییز سال قبل به امروز نسبت به کارکرد نهادهای فرهنگی و نقش آنان متفاوت تر و ملموس تر شده است.
وی با بیان اینکه بصورت ناگهانی با بخشی از نسل جوان و نوجوان مواجه شدیم که توجه و تاثیر پذیری آن از جایی دیگر بود، افزود: در حالی که ما کارکرد های نهادی خود را داشتیم ولی عمق تاثیر پذیری را که در نگاه جوانان باید میداشت را نتیجه مطلوبی نداشتیم، که انتظار میرفت آماده سازی جوان و نوجوان ما برای جامعه توسط چنین نهادی صورت بگیرد، اما چنین نبود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، اظهار کرد: امروزه شاهدیم که برخی نوجوانان ما نگاهشان به سمت دیگر است و برخی واقعیات به صورت معکوس و وارونه در ذهن آنان نهادینه شده است، بطوری که به افتخارات ملی و مذهبی و…بی اهمیت بودند و گذشته سیاه تاریخی نزدیک را در دوران طاغوت را غبطه می خوردند که همه اینان نشان می‌دهد ما کم کاری هایی را داشته ایم و یا در روش هایمان بایستی تجدید نظر کنیم .
رفیعی، تصریح کرد: در این راستا باید به صورت جدی تر برای تغییر روش های تربیتی و تمرکز بیشتر ورود کنیم که یکی از جاهای مهم برای تحقق این موضوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، چرا که ابزارهایی که در این مجموعه برای تاثیر گذاری مستقیم و غیر مستقیم در تربیت نسل جدید تعریف شده است که بایستی با همین نگاه رویکرد ها را با حفظ ساختار قلبی و سرمایه قبلی و نگاه تقویتی مد نظر قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه امروزه در دوره ای که آثار جنگ ترکیبی و جنگ شناختی را شاهدیم و کماکان ادامه دار است، اظهار داشت: این موضوع بسیار جدی است از مدت ها قبل به نتیجه رسیده اند که تنها راه مقابله با انقلاب اسلامی جنگ شناختی از طریق تغییر در اذهان و تغییر در رفتار و براندازی نظام است.
این مسئول با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات تاکیدی رهبری بر دستور کار تربیتی، تقویت ایمان کودکان و نوجوانان است، افزود: در کنار محور ایمان باید سایر صفات و ویژگی متعالی را تقویت کنیم تا انسانی را تربیت کنیم و در کنار امر محوری، ایمان و باور فرزندان را نسبت به کشور و دین شریعت آشنا و تقویت کنیم که برنامه هدف مند است.
رفیعی، اظهار کرد: در مسیر تمدن سازی باید جنبه های ملی و وطنی را در کودکان و نوجوانان را تقویت کنیم و همچنین جنبه های دینی را تقویت مناسب کنیم تا حداکثر استفاده و بهره مندی را در این راستا داشته باشیم.
در پایان این مراسم علیرضا عیسی خانی به عنوان مدیر جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان معرفی و از زحمات شیرین دارایی مدیر سابق این کانون تشکر و قدردانی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا