علم و فناوریاخبار ویژه

مشارکت داوطلبانه اولیا در امور مدارس امر جدیدی نیست

مشارکت داوطلبانه اولیا در امور مدارس امر جدیدی نیست و ما از این مشارکت استقبال می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش به گسترش مشارکت اولیا در امور مدارس و استفاده از پتانسیل خانواده ها گفت:مشارکت داوطلبانه اولیا در امور تربیتی، تحصیلی و تمامی برنامه ها و رویداد هایی که در مدارس اجرا می شود؛ یکی از موضوعات مورد توجه متولیان تعلیم و تربیت در کشور بوده است.
اسماعیلی در ادامه توضیحات خود افزود : اولیایی که فرزندانشان دانش آموز هستند این حق را دارند که در مباحث تربیتی، آموزشی و اجرایی ناظر بر عملکرد کادر مدرسه باشند و مدیران مدارس نیز می توانند در صورتی که اولیا دارای تخصص و یا مهارت ویژه ای هستند از تخصص آنان در مدیریت هر چه بهتر امور مدرسه استفاده کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت شناسایی توانمندی های اولیا در جهت کمک به مدرسه گفت: به همین علت هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس، مدیر موظف است فرمی را که به منظور شناسایی مهارت های اولیا تهیه شده است در اختیار آنان قرار دهد. با این فرم زمینه های مهارتی و ظرفیتی اولیا شناسایی شده و اولیا، علاقه‌مندی خودشان را نسبت به کمک داوطلبانه به روند جاری تعلیم و تربیت در مدارس اعلام میکنند.
اسماعیلی در ادامه با تاکید بر فلسفه تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس افزود: فلسفه تشکیل انجمن اولیا و مربیان مدارس همین است که بتوانیم از همان ابتدا شناختی کامل از توانایی ها و پتانسیل های اولیا داشته باشیم تا در مواقع ضرور با استفاده از این پتانسیل مطلوب ترین شرایط را برای تحصیل دانش آموزان فراهم کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به قدمت طولانی استفاده از ظرفیت اولیا در مدارس گفت: استفاده از ظرفیت اولیا در مدارس برای دیروز و امروز نیست و قدمت طولانی در دستگاه تعلیم و تربیت دارد و امیدواریم کمک اولیا به مدارس چشمگیر تر از گذشته ادامه داشته باشد.
اسماعیلی در پایان سخنان خود با اشاره به مطالبی که اخیرا در فضای مجازی پیرامون حضور اولیا در مدارس مطرح می شود گفت: اخیراً اخبار و مطالبی در خصوص حضور اولیا در مدارس مطرح میشود که بیان این نکته ضروری است که حضور اولیا در مدارس امر جدیدی نیست و اولیا همیشه همراه ما بودند و در فراهم کردن زمینه‌های آموزش و پرورش و مسائل ورزشی و مهارتی برای دانش آموزان همواره یاری رسان کادر اجرای مدرسه بوده اند و امیدواریم اولیا محترم همکاری خود را از این پس نیز از ما دریغ نکنند.
نرگس محمودی ۴۶۳۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا