اقتصاداخبار ویژه

دولت خود را موظف به حمایت از صنایع می داند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محسن منصوری در حاشیه بازدید از واحد تولید انواع سیم لاکی زنجان افزود: مصوبات سفر رییس جمهور به استانها با جدیت در حال پیگیری است که در استان زنجان نیز بخشهایی اجرایی شده و به اتمام رسیده و بخشی نیز در حال اجراست که در اولین فرصت آماده بهره برداری می شود.
وی با بیان اینکه در نشست بعدازظهر امروز با روسای ادارات و دستگاههای اجرایی استان مشکلات احتمالی در اجرای طرحها بررسی و برای حل آن راهکارهای لازم ارایه خواهد شد، اظهار کرد: رفع موانع موجب تسریع در اجرای طرح ها خواهد شد.
منصوری یکی از پروژه های مهم دور اول سفر رییس جمهور به زنجان را اجرای خط دوم راه آهن تهران – زنجان ذکر کرد و یادآور شد: این پروژه در برخی نقاط به خوبی اجرا شده است و در برخی نقاط هم گره هایی وجود دارد.
وی تصریح کرد: مطالبات اصلی مردم زنجان این است که خط دوم ریلی حد فاصل زنجان – قزوین اجرایی شود که این پروژه هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در برخی نقاط کاملا تکمیل شده است و برخی نقاط نیز تاخیر دارد.
معاون اجرایی رییس جمهور خاطرنشان کرد: با تصمیماتی که امروز گرفته شد، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در کمتر از یک سال به این پروژه تزریق می شود و با هماهنگی استانداران قزوین و زنجان کار به سرعت دنبال می شود تا این مطالبه و وعده به زودی محقق شود.
منصوری یکی دیکر از برنامه های سفر خود به زنجان را حضور در آیین افتتاح شرکت صنایع سیم لاکی زنجان بیان کرد و گفت: ایران ترانسفو به عنوان شرکت بالا دستی این صنعت، بیش از ۸۱۰ میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری کرده و این پروژه دانش بنیان از هر لحاظ مهم و نیاز کشور است و ارز بری قابل توجهی دارد.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط تحریمی کشور، صنایع سیم لاکی زنجان از مرحله برنامه ریزی تا طراحی و اجرا به صورت خودکفا اجرا شده است و با شروع پروژه هم از نظر اقتصادی و اشتغالزایی اتفاق های خوبی در استان افتاده است.
منصوری تاکید کرد: دولت خود را موظف و مکلف به حمایت از این صنایع می داند که بخشی از این حمایت ها حضور میدانی و حمایت معنوی است و بخشی نیز گشودن گره هایی است که در زمینه تولید وجود دارد و دولت همه جانبه آنها را پیگیری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا