پزشکی و سلامت

سلامت صرفاً نبود بیماری نیست

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان شب گذشته در ضیافت افطاری مؤسسه خیریه ترنم باران که با حضور جمعی از خیرین، فعالان حوزه خیریه، مدیران و مسئولین دانشگاه برگزار شد؛ با بیان اینکه حضور خیرین راهی ست که همه رشته ها را به حوزه سلامت ارتباط می دهد افزود: این موضوع اهمیت حضور خیرین در حوزه سلامت را نشان می دهد.
دکتر حسن بختیاری در خصوص اهمیت انجام کار خیر و حضور خیرین در این عرصه گفت: کار خیر و خیرّین از تاریخ اسلام وجود داشته و همه ائمه ما همواره پیشقدم در کار خیر بودند نمونه بارز آن حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ص) است .
وی افزود: جدای از دین مبین اسلام، کار خیر جایگاه ویژه ای در تمام ادیان و مذاهب در کشورهای مختلف با گرایش‌های مختلف دارد.
دکتر بختیاری؛ از اهمیت دیگر کار خیر را حضور خیرین در همه عرصه های علمی، آموزشی، بهداشتی دانست و افزود: یکی از حوزه هایی که خیرین در آن حضور ارزنده دارند حوزه سلامت است و با استناد به آیه ۵ سوره مائده “کسی که فردی را نجات دهد مانند این است که کل جامعه را نجات داده است” اهمیت نجات جان انسانها را نشان میدهد.و حضور خیرین راهی است که همه رشته ها را به حوزه سلامت ارتباط می دهد و این اهمیت حضور خیرین در حوزه سلامت را نشان می دهد.
رئیس دانشگاه در ادامه وجود آسیب‌های اجتماعی را از مهم ترین مسایل امروز جامعه دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی چون دیده نمی شوند، کسی هم برای آن اقدامی انجام نمی دهد.
وی با تقدیر از اعضای مؤسسه ترنم باران گفت: از ویژگی‌های خاصی که این مؤسسه دارد با تحت پوشش قرار دادن افراد بی سرپرست و آسیب پذیر که در کشور منحصر به فرد است.
دکتر بختیاری افزود: توانمند کردن این افراد برای اینکه مفید برای جامعه باشد، ناشی از فکر عمیق، ریزبینی و ژرف اندیشی است.
وی خطاب به اعضای این مؤسسه گفت: حضور شما نیز در این عرصه بسیار ارزشمند است برای اینکه به قسمتی از آسیب های اجتماعی و یکی از معضلات مهم جامعه که دیده نمی شود پرداختید و و درمان می‌کنید و از افراد آسیب‌پذیر افراد توانمند و مفید و سازنده برای جامعه پرورش می دهید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه با اشاره به تعریف سازمان جهانی بهداشت گفت: به گفته این سازمان سلامت صرفاً نبود بیماری نیست، سلامت یعنی سلامت همه جانبه جسمی ، روحی، روانی، و اجتماعی فرد و این بعد اجتماعی که به تازگی سازمان بهداشت جهانی به آن پرداخته به اهمیت آن اشاره می کند .و شما بزرگوارانی که به این موضوع حیاتی و مهم اهتمام گذاشتید نشاندهنده روح بزرگ و ژرف اندیشی و بزگواری شماست.
در این ضیافت همچنین از خیرین و فعالان این عرصه تقدیر به عمل آمد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا