اخبار ویژهدین و مذهب

مصرف زکات فطره برای معیشت فقراست

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جلسه شورای زکات با بیان اینکه مصرف زکات فطره برای گذران امور معیشتی فقرا است، افزود: با وجود فقرا و یا حتی یک فقیر که در معیشت خود مشکل دارند، کسی نمینوان زکات فطره را در خارج از این حوزه مصرف کرد و اولویت هزینه کرد زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه زکات فطریه آنچه واجب است، شخص باید قبل از ظهر بپردازد، گفت: خوشبختانه چند سال است که واریز زکات فطره جمع آوری شده به حساب نیازمندان در روز عید فطر انجام می شود که اقدام خوبی است.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار صدا و سیما در تشویق مردم به پرداخت زکات فطره بیان کرد: تاثیر این تبلیغات در آزادسازی زندانیان مشاهده شد و قطعا در بحث زکات نیز همان تاثیرگذاری را خواهد داشت پس باید از این ظرفیت استفاده شود.
رئیس شورای زکات استان زنجان ادامه داد: انجام فعالیت ها در حوزه جمع اوری و هزینه‌کرد زکات بر محور برنامه های شورا زکات باید باشد و از پراکندگی و تعدد صنادیق باید پرهیز شده و کار جمع آوری زکات با آرم و لوگوی شورای زکات انجام شود.
وی تصریح کرد: تمامی موسسات خیریه و سایر نهادها که قصد جمع آوری زکات فطره با مجوز و محوریت شورای زکات را دارند باید اطمینان دهند که مبالغ و وجوهات جمع آوری شده در امور معیشت نیازمندان هزینه می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا