اقتصاداخبار ویژه

تمدید مهلت بخشودگی جرائم قابل بخشش و تقسیط بدهی مالیاتی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری مودیان می توانند از تسهیلات بخشودگی جرائم قابل بخشش و تقسیط بدهی مالیاتی استفاده نمایند.
فیروز شکوری مدیرکل با بیان تمدید مهلت بخشودگی جرائم قابل بخشش و تقسیط بدهی مالیاتی اظهار داشت: مودیان گرامی تا پایان اردیبهشت ماه می توانند با پرداخت یا ترتیب پرداخت اصل بدهی مالیاتی قطعی شده خود، از تسهیلات بخشودگی جرائم مالیاتی بهره مند شوند.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در خصوص میزان بخشودگی جرائم مالیاتی بیان داشت: سقف بخشودگی جرائم برای اشخاص حقیقی هفتصدوپنجاه میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی یک میلیاردوپانصد میلیون ریال می باشد.
شکوری همچنین خاطر نشان شد: مودیانی که بر اساس فراخوان های انجام شده ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان شده اند، مادامی که نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام ننمایند، مشمول استفاده از تسهیلات بخشودگی جرائم نخواهند شد.
این مقام مسئول اظهار داشت: حداکثر تفویض اختیار زمان تقسیط بدهی برای مالیاتهای ابرازی موضوع قانون مالیاتهای مستقیم هجده (۱۸) ماه و مالیات و عوارض ابرازی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده تا دوازده (۱۲) ماه تعیین گردیده است، همچنین حداقل معادل پانزده درصد (۱۵� از اصل مالیات و عوارض هر دوره/سال در هر منبع به صورت نقد در زمان تقسیط وصول خواهد شد.
در خاتمه مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان افزود: مودیان مالیاتی در صورت پرداخت یا ترتیب پرداخت کلیه بدهی های قطعی شده سال های ۱۳۹۵ و بعد از آن می توانند از بخشودگی صد در صدی جرائم موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم و همچنین بخشودگی جرائم قابل بخشش ناشی از مطالبه مالیات و عوارض بر مبنای تراکنش های بانکی، برخوردار شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا