اقتصاد

ارسال اقلام ۷ میلیارد ریالی طرح ملی “نذر خدمت”به خراسان جنوبی

اقلام ۷ میلیارد ریالی طرح ملی "نذر خدمت" از زنجان به خراسان جنوبی ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: اقلام و لوازم مورد نیاز برای اجرای طرح ملی” نذر خدمت ۶” به ارزش هفت میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال از زنجان به خراسان جنوبی ارسال شد.
حکمت‌اله هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: امسال نذر خدمت ۶ توسط هلال احمر استان در شهرستان نهبندان خراسان جنوبی در محورهای محرومیت زدایی، آب رسانی، آموزش و توانمندسازی، خدمات سلامت محور و اجرای برنامه های فرهنگی برای کودکان و دانش آموزان در روستاهای این شهرستان اجرا می شود.
وی به اقلام ارسال شده اشاره کرد و اظهارداشت: این اقلام شامل ۳۰۰ بسته غذابی، دارو، ۱۰۰ تخته پتو، ۱۵۰ بسته لوازم التحریر، ۱۰۰ بسته اقلام بهداشتی، ۱۰۰ قوطی شیر خشک و ۲ پالت آب معدنی بود.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این اقلام بیان شده یک دستگاه تصفیه آب آشامیدنی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان نیز روز گذشته به خراسان جنوبی ارسال شد.
هاشمی اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز برای احیا و راه اندازی یک دستگاه تصفیه آب آشامیدنی نیز خریداری شده که در روستا این دستگاه تعمیر و راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: طرح ملی نذر خدمت ۶ با کمک های خیرین، نیکوکاران، داوطلبان و پزشکان در مناطق متاثر از خشکسالی و کم برخوردار خراسان جنوبی با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم برخوردار، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای متاثر از خشکسالی شهرستان نهبندان عملیاتی می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال ‌احمر استان زنجان گفت: در بخش خدمات زیست محیطی و آب رسانی اقدام به تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار در روستاهای مهدی آباد و دوچاهی، در بخش سلامت محور با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص اقدام به ویزیت و ارائه داروی رایگان با محوریت روستای چاه داشی می کنیم.
هاشمی به طرح توانمند سازی و آموزش اشاره کرد و اظهارداشت: با استفاده از ظرفیت داوطلبان متخصص دوره های مهارتی برای ارتقای اشتغال برگزار می شود.
وی ادامه داد: در بخش محرومیت زدایی نیز توزیع بسته های معیشتی، بهداشتی، لوازم التحریر میان دانش آموزان و پتو در مناطق و محلات کم برخوردار شهرستان نهبندان انجام می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر ‌استان زنجان گفت: تاکنون در استان ۶ طرح ویزیت و ارائه داروی رایگان به هموطنان در مناطق محروم و کم برخوردار زنجان اجرا کرده ایم که این خدمات تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
هاشمی تاکید کرد: از همه خیرین، نیکوکاران، مردم‌نوعدوست و داوطلبان استان زنجان که در اجرای طرح نذر خدمت و سایر طرح ها هلال احمر استان زنجان را یاری می کنند، قدردانی می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا