اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

کاهش حوادث با فرهنگ سازی خوب شرکت گاز زنجان

عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکین، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آمیز بوده است.
رحیم سلیمانی‌نژاد با اشاره به کاهش حوادث ناشی از مصرف گاز در استان خبر داد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم شرکت گاز در کنار توجه به کاهش و الگوسازی مصرف بهینه گاز، آموزش اصول صحیح و ایمن مصرف گاز برای مشترکان زنجان بوده که همه ساله مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی از نصب بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی و آموزشی در میادین پر تردد و سطح شهر خبر داد و افزود: سال گذشته در قالب طرح همیار گاز آموزش‌های لازم در زمینه مصرف بهینه و ایمن گاز برای ۱۵ هزار دانش آموز ارائه شد.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ویژه شرکت گاز زنجان در ۴ ماه فصل سرد سال، پخش تیزر و زیرنویس در رسانه‌های جمعی به خصوص صدا و سیمای مرکز زنجان بوده است، اذعان داشت: با توجه به اهمیت مسئله مصرف بهینه و ایمن گاز، برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی با مشارکت شرکت گاز استان توسط رسانه‌های جمعی مانند رادیو، تلویزیون و فضای مجازی برای مشترکین ارائه شد.
وی نشت گاز، بر اثر بی دقتی در استفاده ازوسایل گاز سوز را عامل اصلی بروز حوادث خواند و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده؛ نشت گاز، عامل اصلی بروز حوادث آتش سوزی، انفجار و گاز گرفتگی است که مشترکین گاز طبیعی باید در هنگام استفاده از تجهیزات گاز سوز به این نکته توجه جدی داشته باشند.
سلیمانی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ طبق آمارهای ثبت شده ۱۳ نفر از هم استانیها در حوادث آتش سوزی، انفجار و گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند، خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۴ نفر بر اثر حوادث ناشی از آتش سوزی، انفجار و ۴ نفر هم به علت گاز گرفتگیِ حاصل از انسداد دودکش و عدم دقت در نصب وسایل گاز سوز جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار ۲۱ نفر مصدم و ۲۰ نفر دیگر بر اثر گاز CO دچار مسمویمت شدند، یاد آور شد: در سال گذشته با وجود همه هشدارها و آموزشهای لازم ۱۴ نفر بر اثر حوادث آتش سوزی مصدوم و ۴ نفر از مشترکان زنجانی به علت مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونواکسید کربن راهی بیمارستان شدند.
وی در پایان با اشاره به اینکه احتمال بروز خطر حوادث ناشی از مصرف نادرست گاز طبیعی در طول سال وجود دارد و مختص فصول سرد سال نیست، تصریح کرد: مشترکین گاز طبیعی باید با رعایت اصول ایمنی، دقت در نصب وسایل گازسوز و استفاده از تجهیزات گازسوز استاندارد، در راستای مصرف بهینه و تامین شبکه پایدار گاز استان تلاش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا