اخبار ویژه

 باید پروژه‌های نیمه‌تمام  استان را به نتیجه برسانیم

 باید پروژه‌های نیمه‌تمام  استان را به نتیجه برسانیم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،محسن افشارچی در جلسه شورای اداری ابهر با اشاره به اینکه ابهر بنا به دلایل مختلف در شاخص‌های اقتصادی از استان بالاتر است، اظهار کرد: این شهرستان قابلیت رشد به سطوح بالاتر طی سال‌های آتی را دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی مسائل موردی در شهرستان طول کشیده است، ادامه داد: این امر در حالی است که همین مسائل می‌تواند در زندگی مردم گشایش ایجاد کند، به همین خاطر باید نسبت به آن‌ها حساس بود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با یادآوری اینکه سیستم ارجاع و پیگیری دقیق و درستی نداریم، تصریح کرد: برای حل این مشکل در حال راه‌اندازی سیستم ارجاع و پیگیری در استان زنجان هستیم تا هر کاری که تعهد می‌شود، توسط مسئول مرتبط اجرایی شود که در صورت کوتاهی با مسئول مربوطه حتماً برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام بسیار در سطح استان و نیاز این‌پروژه‌ها به اعتبار، افزود: موظف هستیم این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم که یکی از راهکارها در این زمینه، استفاده از اعتبارات دولتی است اما با توجه به وضعیت موجود باید با مولدسازی راهکار جدیدی برای تکمیل پروژه‌ها و تامین اعتبارات گام برداشت.

افشارچی با یادآوری اینکه برای تکمیل برخی از پروژه‌ها می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرد، یادآور شد: در حال حاضر باید طرحی نو درانداخته و روش‌های متفاوتی اتخاذ کنیم تا جایی که ممکن است سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام دولتی که بر زمین مانده تبدیل به خروجی‌های مولدی شود که مردم از آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه نگاه صرف به دست دولت و توقع اعتبار دولتی در برهه فعلی به صلاح نیست، اضافه کرد: مدیر واقعی آن است که روش‌های جدیدی برای تولید ثروت و به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌کاره به کار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه ابهر در شاخص‌های کلان اقتصادی از متوسط استان بالاتر است، تصریح کرد: این شهرستان دروازه ورود به استان از مرکز کشور است، با این تفاسیر ابهر باید نقش مهم‌تری در اقتصاد استان ایفا کرده و به سطح بالاتری برسد.

استاندار زنجان در ادامه، گریزی به عقب‌ماندگی رشد اقتصادی استان نسبت به سایر استان‌ها اشاره و تاکید کرد: متوسط رشد اقتصادی استان طی ۹ سال گذشته ۹ دهم درصد بوده، در حالی که استان‌های هم‌جوار بالاتر است.

وی اظهار داشت:: برای رشد توسعه استان در کنار گذشتن از مسائل ریز باید نگاهی کلان به موضوع اقتصاد داشته باشیم تا به رشد مورد نظر برسیم که این نگاه‌ها در شهرستان‌ها نیز باید جاری شود.

گفتنی است، بازدید از واحد تولیدی پویا رئیس و افق‌کاران فولاد، بازدید از پروژه نیمه‌تمام ورزشگاه سه‌هزار نفری، بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های کفش هیدج، بازدید از تقاطع غیر هم‌سطح راه‌آهن صائین‌قلعه، دیدار با امام‌ جمعه ابهر، حضور در مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های سفر استاندار زنجان به ابهر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا