سیاسی و اجتماعی

با افزایش محدوده شهر زنجان مخالفم!

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان امروز در خصوص این که افزایش محدوده باید با تایید شورا باشد اظهار کرد: اقدام ملی مسکن، مسکن مهر، مسکن اجتماعی، جهش مسکن و… جزء شعارهایی بوده که اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری در زمان تبلیغاتشان اعلام کردند، ولی نتیجه این شعارها حل مشکل مسکن نبود بلکه افزایش مشکلات مسکن و حتی ایجاد مشکلات فرهنگی اجتماعی سیاسی و زیست‌ محیطی بوده است.
مهدی طالب با بیان اینکه یکی از علل بروز این مشکلات عدم وجود برنامه و طرح مطالعاتی دقیق در این باره است، افزود: با این حال همین قوانین مصوب در این باب هم به درستی اجرا نمی‌شود.
وی اظهار داشت: برای نمونه برابر تبصره ۱۲ قانون جهش تولید مسکن اداره کل راه و شهرسازی مکلف است اولویت اول تامین مسکن را در اراضی واقع در بافت مرکزی و فرسوده قرار دهد که متاسفانه این موضوع تقریباً در هیچ کدام از استان‌ها رعایت نشده است و دولت‌ها به راحت‌ترین شکل ممکن آن یعنی الحاق به محدوده یا تغییر کاربری اراضی روی آورده‌اند متاسفانه این موضوع در شهر زنجان نیز در حال اقدام است.
مهدی طالب تصریح کرد: با وجود اینکه طرح جامع شهر زنجان چند روز قبل به شهرداری ابلاغ شده و هنوز جوهر امضای آن خشک نشده از برخی مسئولین شنیده می‌شود که قصد افزایش محدوده مصوب طرح جامع را دارند که این اقدام یک حرکت کاملاً غیر فنی و غیر کارشناسی است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان اضافه کرد: مگر می‌شود بدون انجام مطالعات کافی و مغایر با طرح جامع مصوب شده در چند ماه قبل اقدام به افزایش چند صد هکتاری یا چند هزار هکتاری به محدوده شهر کرد.
وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات زیرساختی برخی نهادها و ارگان‌ها مانند آب منطقه‌ای و کمبود آب این افزایش محدوده باعث مشکلات فراوان سیاسی اجتماعی اقتصادی زیست محیطی و غیره خواهد شد در کنار این موضوع پتانسیل و توانایی شهرداری نیز مطرح است، گفت: در شهرداری که همواره با مشکلات مالی و کمبود نیروی انسانی مشغول دست و پنجه نرم کردن است، عملاً افزایش محدوده باعث افزایش هزینه‌های شهرداری خواهد شد.
طالب ادامه داد: از طرفی با توجه به نص صریح قانون هرگونه افزایش به محدوده و حریم شهر باید با تایید شورای شهر اقدام شود که متاسفانه این موضوع به دلیل نامشخصی مغفول واقع شده است، از همین رو بنده به عنوان نماینده مردم در شورای شهر و مسئول کمیسیون شهرسازی شورای شهر مخالفت خود را با افزایش محدوده شهر اعلام می‌کنم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا