اخبار ویژهاقتصاد

سفر رییس جمهور برکات خوبی برای استان زنجان داشت

سفرهای استانی رییس جمهور موجب برکات زیادی در استان ها می شود و برای استان زنجان هم آورده های خوبی داشت.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، استاندار زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به طرح های مهم استان زنجان، گفت: گره‌هایی که در پیشبرد برخی طرح‌های مهم استان از جمله دوخطه کردن راه آهن زنجان – قزوین، احداث سد مشمپا و تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزاری نفری ایجاد شده بود در سفر دوم رییس جمهور به استان باز شد.
محسن افشارچی به پیگیری مسایل زیربنایی در سفر رییس جمهور به استان اشاره کرد و افزود: تامین زیرساخت ها و نیازهای زیربنایی از جمله راه و آب بر عهده دولت است و در این راستا در سفر دوم استانی نیز طرح های آب و راه در اولویت اختصاص منابع قرار گرفت و حدود ۵۰ درصد اعتبارات به این حوزه ها اختصاص یافت.
وی با اشاره به گره گشایی از برخی طرح های مهم استان در سفر دوم استانی رییس جمهور، افزود: سد مشمپا برای تامین آب استان زنجان مهم و حیاتی است و طی سال های ۹۲ تا ۹۸ حدود چهار هزار میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده ولی پیشرفت آن بنا به دلایلی متوقف مانده بود.
وی خاطرنشان کرد: سفرهای استانی رییس جمهور موجب برکات زیادی در استان ها می شود و برای استان زنجان هم آورده های خوبی داشت.
استاندار زنجان اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته اعتبارات عمرانی استان یک و نیم همت (هزار میلیارد تومان) بود در حالیکه از محل سفر استانی رییس جمهور حدود ۲ برابر این رقم برای استان تامین شد.
افشارچی در بخش دیگری از سخنان خود به تحویل واحدهای نهضت مسکن به متقاضیان در استان اشاره کرد و گفت: فرآیند تحویل یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در سفر رییس جمهور آغاز شد و با رفع موانعی مثل نرخ محاسبه سود تسهیلات و کاهش آن از ۲۳ به ۱۸ درصد، تحویل سایر ‌واحدها هم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا