اقتصاد

اجرای ۱۷ طرح آبرسانی در شهرستان طارم استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در راستای طرح عظیم جهاد آبرسانی، امسال ۱۷ طرح آبرسانی روستایی در شهرستان طارم از توابع استان زنجان اجرایی می شود.
«علیرضا جزء قاسمی» اظهار داشت: با اجرای این طرح ها جمعیتی افزون بر ۱۲ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.
وی افزود: از این ۱۷ طرح، ۶ طرح با مشارکت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و شامل احداث شبکه توزیع آب، خط انتقال، احداث مخزن و حفر و تجهیز چاه می باشد.
وی با اشاره به اجرای طرح ارتقاء زیرساخت های آبرسانی در این شهرستان نیز گفت: احداث قنات آب شرب شهر “آببر” با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، پروژه ترمیم مخزن و احداث خط انتقال شمالی شهر آببر به طول ۶۰۰ متر با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.
وی به اجرای طرح های آبرسانی روستایی در شهرستان طارم نیز پرداخته و بیان داشت: تامین آب شرب روستای “حصارآباد” و احداث قنات در روستاهای “تسکین”، “قاضی بلاغی”، “زره بند”، “مورستان” و “انارستان” در همین راستا انجام پذیرفته است.
جزءقاسمی گفت: تامین آب روستای “کمر کوه” در شهرستان طارم نیز آغاز شده و تامین آب روستای “زرنی” در مراحل پایانی قرار دارد.
وی گفت: عملیات اصلاح شبکه روستای “جیا” در این شهرستان هم در دست اجرا بوده و اصلاح شبکه روستای “جزلا” نیز به زودی آغاز می گردد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: احداث ۵ باب مخزن ذخیره آب در روستاهای “کهیا”، “غلام چم”، “دستجرده”، “گیلانکشه” و “تشویر” با مجموع ظرفیتی معادل ۱۷۵۰ متر مکعب نیز در شهرستان طارم در حال انجام است.
این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای عملیات اصلاح شبکه در روستای هزار رود به طول ۳ کیلومتر و اصلاح شبکه روستای کمرکوه به طول بیش از ۲.۶ کیلومتر از دیگر طرح های ارتقاء زیرساخت های
آبرسانی در شهرستان طارم است که به اتمام رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا