پزشکی و سلامت

۷۵ درصد کارمندان زنجانی ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

۷۵ درصد کارمندان زنجانی ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با قدردانی از اقدامات خوب دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با کرونا افزود: طرح مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند کرونا به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان اجرا می‌شود.

ابوالفضل رفیعی اظهار داشت: فاز بندی طرح در پنج مرحله در سطح کشور اجرا شد و امروز فاز پنجم این طرح شامل مراکز علمی، آموزشی، دانشگاهی و فرهنگی در این استان آغاز شده است.

رفیعی، با اشاره به اینکه چهار مرحله قبلی طرح با همکاری دستگاه‌های متولی استان اجرا شده است، افزود: فاز اول این طرح به ادارات و دستگاه‌های اجرایی اختصاص داشت که از طریق استانداری زنجان عملکرد ۷۲ دستگاه اجرایی توسط دفتر مدیریت و عملکرد و بازرسی استانداری در یک مرحله بازدید و مورد بررسی قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: از مجموع دستگاه‌ها، ۲۳ دستگاه اجرایی نمره ۱۰۰، ۲۸ دستگاه دیگر بین ۹۰ تا ۹۹ و ۱۰ دستگاه اجرایی دیگر نمره ۸۰ تا ۸۹ دریافت کردند که در مرحله دوم نیز پس از ۱۰ روز از ۲۳ دستگاه اجرایی بازدید شد که در مجموع ۲۱ دستگاه اجرایی بالای ۹۰ نمره و برخی دستگاهها که در مرحله اول کوتاهی شده و تذکر گرفته بودند، رعایت کردند. اما در این بخش انتظار بیشتری از دستگاه‌های اجرایی وجود داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در ارتباط با مراقبت ها و کنترل های کرونایی نیز گفت: انتظار بر این است که دستگاههای اجرایی بیش از گذشته توجه داشته باشند، اجرای این طرح مستمر بوده هر چند در یک مرحله از طریق استانداری شناسایی ها انجام و لیست کارکنان به علوم پزشکی اعلام شد که وضعیت واکسیناسیون آنان نیز تاکنون مشخص شده است.

وی با بیان اینکه هر چند تزریق واکسن اجباری نیست اما مقرر شد اشخاص و کارکنانی که ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند نسبت به ارائه پی سی آر منفی از هر ۱۵ روز اقدام کنند، اظهار داشت: بر این اساس دستگاه‌های اجرایی نیز باید در این خصوص گزارشی را ارسال کنند که با هماهنگی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی و با در اختیار داشتن آمار لازم، برخورد با افرادی که کوتاهی می کنند، مد نظر قرار خواهد گرفت.

این مسوول ادامه داد: طرح مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند کرونا در حوزه رانندگان درون شهری و برون شهری، واحدهای صنفی، مراقبت ها توسط دستگاههای مختلف اجرا شده است، فقط دانشگاهها و مراکز علمی از امروز وارد فاز بعدی شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا