اخبار ویژهاقتصاد

آمادگی اتاق بازرگانی زنجان در ارائه مشاوره های حقوقی به سرمایه گذاران

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در این جلسه با اشاره به فعالیت تقریبی واحدهای صنعتی در استان در بخش های مختلف تولید، اظهار کرد: واحدهای صنعتی استان در حوزه‌های شاخصی چون روی، تجهیزات برق و سیم و کابل، نساجی و … در کشور در زمره سرآمدان بوده و تولید دارند.
صمد یوسفی اصل با بیان اینکه کشور ترکیه برای استان زنجان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از شرکای اصلی تجاری و اقتصادی استان به شمار می رود، تصریح کرد: سفارت ایران در این کشور می تواند در تسهیل تجارت و اقتصاد بین طرفین نقش بارزی را ایفا کرده و در کاهش مشکلات نیز نقش مهی را ایفا نماید.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به حضور سرمایه گذاران کشور ترکیه طی سال های گذشته در استان زنجان از تمایل به حضور سرمایه گذاران ترکیه به سرمایه گذاری صحبت کرد و افزود: اطمینان از فراهم بودن شرایط سرمایه گذاری شاخص مهمی برای یک سرمایه گذار است که در این رابطه اعتماد آفرینی نقش مهمی ایفا می‌کند که از وظایف سفارت است.
یوسفی اصل با اشاره به اینکه واردات و صادرات استان زنجان و ترکیه رقمی در حدود ۱ میلیارد دلار می باشد، گفت: تجار زنجانی در ترکیه به لحاظ تجاری حضور پررنگی دارند.
وی همچنین به بروز مشکلات حقوقی برای سرمایه‌گذاران ایرانی اشاره و تاکید کرد: در این مورد اتاق آماده همکاری برای راه‌اندازی بخش حقوقی و ارائه راه‌کار به سرمایه‌گذاران توسط سفارت است.
در ادامه این جلسه محمدحسن حبیب‌الله‌زاده سفیر جدید ایران در ترکیه نیز با تاکید بر باز بودن درب سفارت به روی همه فعالان بخش خصوصی، اظهار کرد: ترکیه برای ایران به لحاظ اقتصادی و همچنین ایران برای ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: بر همین اساس در دولت فعلی مضاعف شده و روند نزولی صادرات ایران به ترکیه هم بعد از سال‌ها متوقف و صعودی شده است و افزایش تبادلات با ۱۵ کشور همسایه در دستور کار قرار گرفته است.
سفیر ایران در ترکیه با بیان اینکه مبادلات تجاری بین دو طرف می تواند تا حجمی بیش از توان فعلی افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: تحقق این هدف نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه در مرزها است.
گفتنی است، نشست اختصاصی فعالان اقتصادی استان زنجان با سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در محل سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد و مباحث مختلفی از جمله مشکلات فعالان اقتصادی در زمینه تجارت با ترکیه، موارد، پیشنهادات و راه های توسعه مراودات تجاری استان زنجان و کشور ترکیه و … به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا