اخبار ویژهدین و مذهب

عید غدیر خم، افضل اعیاد مسلمین است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، آیت الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان عصر امروز در آیین‌ افتتاحیه طرح ملی”مسجد، کانون نشاط” که در کانون فرهنگی هنری کمیل مسجد امام علی(ع) آزادگان برگزار شد با تبریک دهه ولایت و امامت گفت: پیامبر گرامی اسلام ۲۳ سال خون دل خورد و کامل ترین و آخرین دین را بر بشریت نازل کرد.
آیت الله علی خاتمی افزود: پیامبر گرامی اسلام تمام احکام دین را در طول این مدت نازل کردند ولی امضای آخر را در صحرای غدیر و یک منطقه گرم و سوزان پس از نزول آیه ای از جانب خداوند که سه بار از طریق جبرییل بر پیامبر نازل شد زد.
وی به بیانات مقام معظم رهبری و کلید واژه ایمان و امید اشاره کرد و افزود:
ایمان اگر توام با امید باشد موفقیت حتمی است.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه اگر ولایت و امامت نبود، قرآن، اسلام و سیره پیامبر بیمه نمی شد، ادامه داد: عید غدیر خم، افضل اعیاد مسلمین است.
آیت الله خاتمی خطاب به اعضای کانون های مساجد زنجان افزود: آینده از آن جوانان است؛ آینده را باید خودتان بسازید و از امروز باید شروع کنید.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با یادآوری اینکه بهترین فرصت برای ساخت آینده دوره جوانی و بهترین بستر مسجد است، خاطرنشان کرد: بچه های کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج سرمایه آینده کشور هستند و تابستان برای جبران درس های عقب مانده و تقویت پایه های علمی و دینی فرصت مناسبی است.
وی ادامه داد: سفارش می کنم هماهنگی بین کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج حول محور امام جماعت مسجد به عنوان ستون مسجد برقرار باشد.
امام جماعت مسجد امام علی(ع) آزادگان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به روایتی از امیر مومنان(ع) از کتاب عیون الاخبار امام رضا(ع) گفت: رسول اکرم(ص) به امیر مومنان فرمودند: هر که تو را دوست بدارد بادرجه انبیا در روز قیامت محشور می شود و شرط آن این است که مرتکب گناه نشود.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: همانطور که سرطان بدن را نابود می کند غیبت نیز تمام کارهای خوب ما را از بین می برد و کفاره غیبت از نظر اهل بیت(ع) این است نسبت به شخصی که غیبت مردی طلب مغفرت کنی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا