اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

لزوم مقابله با وقوع سرقت برای تأمین امنیت و آرامش مردم

اهتمام به مقابله با وقوع سرقت برای تأمین امنیت و آرامش مردم، یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق گفت :سهل‌انگاری و کم کاری دربرخورد با سرقت های خشن موجب سلب آرامش و امنیت در جامعه می شود.
رئیس کل دادگستری زنجان در چهارمین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان ،با تقدیر از اهتمام برقرار کنندگان امنیت و آرامش در جامعه گفت : بخش عمده‌ای از وقوع جرایم خشن و سرقت‌ها در جامعه در ادامه مشکلات متعددی را ایجاد کند. به همین منظور اهتمام ما بر این است که بتوانیم با توجه به مسئولیت دستگاه قضایی در برخورد با این جرایم با اتخاذ تدابیر و راهکار ها در رفع مشکالات به نتیجه مطلوبی برسیم .
رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به روایت از پیامبر اکرم مبنی بر حفظ نعمت سلامتی و امنیت در جامعه و همچنین دستور و تأکید رییس قوه قضائیه در مورد توجه ویژه به موضوع سرقت ، علی الخصوص سرقت‌های خیابانی ،کیف قاپی ، سرقت‌های مقرون به آزار و زورگیری به دلیل احساس ناامنی و نگرانی که به واسطه آن در مردم ایجاد می‌شود گفت : ضرورت توجه به این مقوله با اقدامات پیشگیرانه از سوی ضابطین و با صدور احکام بازدارنده متناسب با قانون میتواند در برخورد با این معضل بسیار مؤثر باشد .
وی اظهارکرد : با توجه به مصوبات این جلسه و با دستور رییس قوه قضاییه امیدواریم بتوانیم با همدلی، همکاری و همفکری میان مجموعه های مرتبط در ایجاد امنیت عمومی خصوصاً در ارتباط با سرقت و برخورد با جرایم خشن و مجرمین حرفه‌ای به وظایفمان به خوبی عمل کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد : یکی از تدابیر دستگاه قضایی استان حضور مستمر مسئولان قضایی در مساجد، خصوصاً در مناطق محروم شهر است که در این دیدارهای چهره به چهره با دعوت از مسئولان اجرایی و انتظامی ، سعی ما بر این است در این دیدارها ضمن استماع مشکلات اهالی این مناطق ، بتوانیم با پیگیری مشکلات و تلاش برای رفع آنها به نقش ومسئولیتی که داریم به خوبی عمل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا