اخبار ویژهاقتصاد

تا کنون طرح هادی ۳۸۴ روستا مورد بازنگری قرار گرفته است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در بخش فنی در سه حوزه عمران روستایی، بازسازی و مسکن روستای و مسکن شهری فعالیت می‌کند، گفت: مطالعه طرح هادی برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان زنجان به طور ۱۰۰ درصد محقق شده و برای ۶۸ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز مطالعه طرح هادی انجام شده است.
خواجه‌ای افزود: امسال بازنگری طرح هادی ۱۶۸ روستا در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: تا کنون طرح هادی ۳۸۴ روستا مورد بازنگری قرار گرفته است و این کار به توسعه مناسب روستا و جلوگیری از بروز مشکلات کمک می‌کند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: برای ۸۳.۷ درصد واحد‌های روستایی سند صادر شده است و ۱۵ درصد از واحد‌های فاقد سند مربوط به زمین‌های وقفی است و تلاش داریم مسائل مربوط به حوزه را حل کنیم تا باقی املاک و اراضی هم صاحب سند شوند.
خواجه ای با اشاره به اینکه طرح منظومه روستایی پروژه‌ای است که می‌تواند به اقتصاد و معیشت روستا‌ها کمک کند، افزود: مهاجرت معکوس نیز کمک می‌کند و زنجان تنها استانی است که در همه بخش‌ها مطالعه طرح منظومه روستایی را انجام داده است و استان‌های دیگر از این طرح الگوبرداری کرده‌اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ادامه افزود: این طرح در شهرستان های طارم و خدابنده به اجرا درآمده و ۴۷۶ پروژه در روستا‌های طارم در حال انجام است که بیش از ۵۰ درصد آن انجام شده است.
وی به تسهیلات ارایه شده به روستاییان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به ازای هر نفر ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا