دین و مذهباخبار ویژه

مساجد زنجان، میزبان جشن‌های انقلاب

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان زنجان با تشریح برنامه های دهه فجر در این کمیته گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر جشن‌های انقلاب با محوریت مساجد و به صورت مردمی برگزار می شود.
محسن اسلامی با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به عنوان مسئول کمیته مساجد معرفی شده است، گفت: مردمی برگزار شدن جشن های دهه فجر مورد تاکید ستاد بزرگداشت دهه فجر است.
وی با یادآوری اینکه نخستین جلسه هماهنگی کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر با حضور دستگاه های عضو تشکیل شد، گفت: برنامه های پیشنهادی از سوی اعضا، برگزاری برنامه های دهه فجر با محوریت مساجد و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف بالاخص نسل جوان بود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: تولید محتوا در موضوعات بیانیه دوم انقلاب، مطالبه گری، آذین بندی ادارات و مساجد، تاکید بر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در میادین، برنامه‌ها و مساجد در دستور کار اعضای کمیته مساجد است.
اسلامی ادامه داد: محتواسازی در موضوعات # جمهوریت_اسلامیت_ ایرانیت #ایران_قوی و #مشارکت_رقابت_سلامت_ امنیت کلید واژه هایی است که در این ایام و در آستانه انتخابات مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بر کسی پوشیده نیست که جرقه های انقلاب از مساجد زده شده است و حضور انقلابیون در مساجد در پیروزی انقلاب اثرگذار بوده است.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان به برنامه های ایام الله دهه فجر در کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: همچون سنوات گذشته آذین بندی مساجد و برگزاری جشن های انقلاب با محوریت کانون های مساجد در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) و انقلاب از طریق صدور و چاپ بیانیه؛ اجرای میدانی سرودهای تولیدی کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ نورافشانی در مساجد؛ ایجاد فضای پرسش و پاسخ با حضور مسئولین و سخنرانان در پروسه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه؛ دایر کردن غرفه در مسیر راهپیمایی با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که به مناسبت ایام الله دهه فجر به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در استان زنجان اجرا می‌شود.
به گفته اسلامی، آذین بندی مساجد و میادین، گلبانگ الله اکبر و نورافشانی در شب ۲۲ بهمن، برگزاری نشست های تبیینی در مساجد، حضور دانش آموزان در جشن های انقلاب مساجد، برگزاری پویش خاطرات مسجدی انقلاب، تقدیر از انقلابیون مبارز در قید حیات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد، اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد به منظور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری نمایش فاخر با موضوع انقلاب در میادین شهر، حضور گروه های سرود در جشن های انقلاب و شرکت گسترده ارکان مسجد در راهپیمایی ۲۲ بهمن از برنامه های پیشنهادی اعضای کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان زنجان بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا