دین و مذهب

تربیت نسل نوجوان از ضرورت‌های انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: یکی از ضرورت‌های انقلاب، تربیت نسل نوجوان است و مقام معظم رهبری فرمودند که انقلاب اسلامی به نیروهای کارآمد، مومن و متعهد نیاز دارد.
حجت‌الاسلام سعید احمدی در اجلاسیه استانی مدیران تشکل‌های فعال تعلیم و تربیت ویژه گروه‌های تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه بحث بانوان به ویژه نوجوانان یکی از ظرفیت‌هایی است که انقلاب اسلامی دارد، اظهار کرد: به همین خاطر دشمنان نظام نیز متوجه این ظرفیت شده و همه تلاش و عزم خود را برای ضربه زدن و به نوعی انحراف این ظرفیت جزم کرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه امروز به عینه آسیب‌هایی را که متوجه نوجوانان شده است، مشاهده کرده و به همین خاطر باید برای مقابله با این آسیب‌ها گام‌های موثرتری برداریم، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در حوزه بانوان برنامه‌های ویژه‌ای دارند، به ویژه در زمینه خانواده و عفاف و حجاب به دنبال القای یک الگوی منحطی هستند که پیش از این در غرب تجربه شده است.
این مسئول با یادآوری اینکه به همان میزان که دشمن در این عرصه حضور جدی و فعال دارد، می‌طلبد نسبت به گذشته ورود جدی‌تری داشته باشیم، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی مراکزی در صدد تربیت نوجوانان برآمدند که نمونه بارز آن طرح صالحین است که سال‌ها در کشور تجربه کسب کرده و امروز با قدرت به پیش می‌رود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه چون نوع برخورد و فضا در عصر حاضر متفاوت و به جنگ ترکیبی تبدیل شده است، قطعاً کار تربیتی در این زمینه نیز متفاوت است، تصریح کرد: به همین خاطر باید طرح‌های جدیدی دراندازیم و به نوعی متفاوت‌تر از گذشته در حوزه تربیت نوجوانان گام برداریم.
حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: در استان زنجان مجموعه خوبی در حوزه تربیت داریم، هر چند برخی از این مجموعه‌ها به صورت چراغ خاموش فعالیت می‌کنند اما برخی از آن‌ها نیز عملکرد درخشانی دارند، به طوری که در سطح کشور مطرح هستند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از ضرورت‌هایی که امروز در سایر عرصه‌های تعلیم و تربیتی احساس می‌کنیم، وجود برخی کانون‌ها و مراکزی است که به صورت ویژه و خاص تربیت نسل امروز را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع از آن جهت است که خروجی این نوع فعالیت منجر به تربیت انسان‌های شاخص با کنشگری بالا شده و بی‌تردید امروز کشور نیازمند این نوع تربیت است.
این مسئول با تاکید بر اینکه کار تربیت برای انقلاب اسلامی یکی از ضرورت‌ها است و فعالان این عرصه شبانه‌روز در تلاش هستند تا این موضوع به نحو احسن محقق شود، عنوان کرد: همین امر بهانه‌ای برای تجمیع این فعالان شده و ما امروز در عرصه بانوان به ویژه دختران نوجوان نیازمند فعالیت ویژه هستیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اجلاسیه امروز به معرفی هر چه بیشتر این نوع فعالیت‌ها کمک خواهد کرد، افزود: مقوله تربیت موضوعی زمان‌بر است و بی تردید ریزش‌ها و رویش‌هایی در این مسیر خواهیم داشت اما موضوع مهم آن است که از ریزش‌ها مایوس نشده و به مسیری که در پیش گرفته‌ایم، ادامه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا