اقتصاد

بازدید مدیر کل امور مالیاتی زنجان از شرکت تولیدی و صنعتی روی

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با حضور در شرکت تولیدی و صنعتی روی استان ضمن تشریح و توجیه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از نزدیک به مسائل و مشکلات مالیاتی آنها رسیدگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،فیروز شکوری از شرکت تولیدی و صنعتی روی استان که مشتمل بر ۶۰ واحد تولیدی می باشد، بازدید کرد. وی با حضور در جلسه اعضای هیات مدیره شرکت، در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوبی که در راستای حمایت از تولید توسط شرکت انجام شده؛ نسبت به روشنگری و تبیین قوانین مالیاتی و قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و لزوم اجرای آن از اول دی پرداخت.
این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، سازمان امور مالیاتی مکلف می باشد اظهار نامه های مالیات بر عملکرد آن دسته از اشخاص مشمول را که تمای مقررات این قانون را رعایت کرده اند و آن را بر مبنای اطلاعات مندرج در سامانه مودیان تنظیم و در مهلت مقرر ارائه نموده اند از طریق انطباق با اطلاعات موجود در پایگاه داده سازمانی راستی آزمائی نموده و در صورت عدم مغایرت با اطلاعات پایگاه مذکور، اظهارنامه تسلیمی را بدون رسیدگی قبول کند، همچنین ایشان عدم نیاز به ارسال فهرست معاملات موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم برای فروشنده و خریدار  نیز از مزایای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بر شمرد .
 در ادامه فیروز شکوری تاکید کرد: عدم اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان موجب می گردد مودی مشمول جرایم موضوع ماده ۲۲ قانون مذکور و جرایم موضوع بند الف ماده ۳۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ شود و سازمان نمی تواند بیشتر از ۵۰ درصد جرایم را مطابق ماده (۱۹۱) ق.م.م مورد بخشودگی قرار دهد.
مدیرکل امور مالیاتی زنجان خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از تولید و رفع موانع موجود بر اساس قوانین و مقررات مالیاتی و دستورالعمل های ارسالی از سازمان هرگونه کمکی برای حل مسائل و مشکلات مالیاتی شرکت ها بعمل خواهد آمد و این اداره کل در راستای توسعه و ارتقاء بهره وری و تولید در استان تمام تلاش خود را انجام داده و خواهد داد و در صورت نیاز به آموزش بیشتر برای اجرای قوانین مالیاتی مخصوصاً قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان این اداره کل آمادگی خود را برای همکاری با شرکتها را اعلام می دارد.
در ادامه جلسه نیز مدیرعامل شرکت ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان؛ اظهار داشت: برای نخستین بار در استان است که یک مقام ارشد مالیاتی در شرکت های تولیدی حضور یافته و از نزدیک به مسائل و مشکلات مالیاتی آنها رسیدگی می کند و این امر مایه خرسندی و مباهات برای استان و و احدهای تولیدی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا