اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

غفلت از خود، مهمترین آسیب اجتماعی است

مهمترین آسیب اخلاقی،غفلت از خود است که امروزه جامعه را تهدید می کند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حجت الاسلام جمشیدی در مراسم ازدواج فرزندان شاغلین سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان اظهار داشت: خانواده مهمترین کانونی است که در دنیای اسلام تشکیل می‌شود و هنگام تشکیل خانواده داد شیطان به آسمان بلند می‌شود که با ازدواج کمر من شکسته شد.
وی با بیان اینکه نیازها در کانون امن و مقدس خانواده برآورده می‌شود افزود: افراد متاهل اگر بیمار شوند ۳۵ درصد زودتر از مجردها التیام پیدا می‌کنند، و همچنین ۴۲ درصد عمر طولانی دارند.
وی بیان کرد: خداوند در قرآن وعده داده که شما ازدواج کنید من شما را از همه چیز بی نیاز میکنم و همچنین در کانون خانواده نیازهای عاطفی ، روحی، روانی و… بیشتر از کوچه و خیابان برآورده می‌‌شود. ‌
حجت الاسلام جمشیدی ابراز داشت: افراد متاهل تاب آوری بیشتری در مقابل مشکلات از جمله استرس، اضطراب، افسردگی، اختلالات روانی و … دارند و ۵۳ درصد احتمال مبتلا شدن به اختلالات روانی کمتر از مجردین دارند.
این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی در درون خانواده بیشتر از فضای مجردی است و ۹۱ درصد متاهل‌ها ازدواج را منشا آرامش بیشتر می‌دانند.
وی با اشاره به اینکه ازدواج موجب آرامش می‌شود، اما این سوال مطرح می‌شود چرا برخی ازدواج می‌کنند اما به آرامش نمی‌رسد، تصریح کرد: زیرا برخی افراد نحوه به وجود آوردن آرامش را بلد نبوده و یاد نگرفته‌اند و اگر در فضای زندگی مشترک نیازهای مشترک برآورده شود مطمئناً به رضایت و پایداری خانواده منجر خواهد شد.
حجت الاسلام جمشیدی مهمترین آسیب اخلاقی در حال حاضر را که همه را تهدید می‌کند آسیب اخلاقی غفلت از خود عنوان کرد و گفت: دنیای مجازی و عصر ارتباطات ما را از خود غافل کرده است و باید به خود رجوع کنیم تا ببینیم علت به هم خوردن آرامش چیست و اگر افراد اگر از خود غافل شوند جهنمی می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا