اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

استفاده از ظرفیت دستگاه‌های پز نانوایی ها برای دریافت زکات فطریه

امسال برای اولین بار از دستگاه های پوز ۱۵٠٠ نانوایی شهر برای جمع آوری زکات فطره و سایر وجوهات شرعی ماه رمضان در راستای دسترسی بهتر مردم برای پرداخت وجوهات شرعی استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت تشریح برنامه های کمیته امداد در ماه رمضان و ساز و کار جمع آوری زکات فطره در استان برگزار شد؛ گفت: برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان شامل ۶ برنامه محوری از جمله اطعام و افطاری نیازمندان، تهیه بسته معیشتی خانواده ها، کمک به زندانیان؛ طرح های حامی یابی برای ایتام، طرح مفتاح الجنه سرکشی از خانواده های نیازمند و در آخر زکات فطریه است.
روح اله صالحی با اشاره به مشارکت بسیار خوب مردم در برنامه‌های این نهاد گفت: مشارکت مردم خیر و نیکوکار این استان در برنامه‌های مختلف این نهاد طی ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال قبل بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جذب حامی برای ۴ هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حماین این نهاد؛ یادآور شد: با اجرای ۲ پویش، ۲ هزار و ۹۲۳ حامی جدید به جمع ۳۲ هزار حامی ایتام استان افزوده شد.
صالحی افزود: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان ۲۷۲ آشپزخانه اطعام مهدوی با محوریت مردم و ۲۹۱ میز افطاری ساده در استان برپا شد.
وی تصریح کرد: در این ایام ۲۱۴ هزار و ۲۰۰ افطاری ساده برپا و ۲۶۱ هزار پرس غذای گرم و ۳۰ هزار و ۶۶۶ بسته معیشتی تهیه و توزیع شد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین به اجرای طرح مفتاح الجنه نیز اشاره کرد و گفت: در طرح مفتاح الجنه با حضور مدیران و مسئولین در شب های ماه مبارک رمضان به منظور بر طرف کردن برخی از نیازمندیهای خانوارهای تحت حمایت در زمینه معیشتی، اشتغال و درمان اجرایی شد که در قالب آن ۲ میلیارد تومان به جامعه هدف کمک شد.
صالحی گفت: امسال همچنین در قالب کمک به زندانیان ۸۵۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری و به حساب ستاد دیه واریز شد.
وی افزود: همچنین در راستای کمک به مردم فلسطین نیز پایگاه های جمع آوری کمک در استان دایر شد و در این زمینه ۲۱۷ میلیون تومان کمک جمع آوری شد.
صالحی افزود: در مجموع از ابتدای ماه رمضان تاکنون مردم استان بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در قالبهای مختلف به این نهاد کمک کردند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه ضمن تشریح اقدامات کمیته امداد در جمع آوری زکات فطره گفت: ۱۸۰۰پایگاه برای عید فطر و روزهای بعد عید فطر در معابر زکات فطریه وسایر وجوهات شرعی را دریافت می کنند.
وی افزود: همچنین امسال برای اولین بار از دستگاه های پوز ۱۵٠٠ نانوایی شهر برای جمع آوری زکات فطره و سایر وجوهات شرعی ماه رمضان در راستای دسترسی بهتر مردم برای پرداخت وجوهات شرعی استفاده خواهد شد.
صالحی ادامه داد: این کار از بامداد عید فطر به مدت ۳روز ادامه خواهد داشت و به عنوان یکی از گزینه های دستگاه های پوز، پرداخت زکات فطره در آن تعریف شده است و در طول سال برای اقدامات خیریه دیگر از جمله نذر نان ادامه خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: تمام صندوق های جمع آوری زکات فطره مستقر در مساجد و معابر متحدالشکل و دارای آرم شورای زکات و شماره هستند و هرگونه اقدام موسسات و افراد باید دارای مجوز باشد و مردم در این خصوص به موسساتی که مجوز ندارند اعتماد نکنند.
وی تاکید کرد: به دستگاههای پز نانوایی ها در سطح استان گزینه پرداخت زکات اضافه شده است و در زمینه دریافت زکات فطریه و زکات واجب و مستحب فعالیت خواهند داشت.
صالحی اضافه کرد: اولویت زکات فطریه معیشت مردم است برنامه ریزی زکات فطریه و سایر زکات های شرعی بین نیازمندان همون محل توزیع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا