اخبار ویژهاقتصاد

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، کارگاه یک روزه مدیران عصر رسانه به همت اتاق بازرگانی زنجان و با حضور اصحاب رسانه، خبرنگاران، مدیران و کارشناسان روابط عمومی و بسیاری از علاقمندان بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه در محل سالن همایش‌های اتاق برگزار شد.
گفتنی است، در ابتدای این برنامه تفاهم‌نامه همکاری بین باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو و اتاق بازرگانی زنجان به امضای دو طرف رسید، که این تفاهم‌نامه زمینه همکاری در بخش‌هایی از جمله برگزاری کنفرانس‌ها، جشنواره‌ها و ایونت‌های مختلف با موضوعات موثر بر توسعه اقتصادی از جمله تمام زیر مولفه‌های اقتصاد دیجیتال و طراحی و اعطای نشان‌های مختلف مورد توافق و نیازهای طرفین در چارچوب اهداف و اساسنامه و شرح وظایف طرفین و برگزاری دوره‌های آموزشی سوادهای نوین از جمله سواد رسانه‌ای و … برای مدیران، مسؤولان و کارمندان روابط عمومی‌ها و اعضای اتاق بازرگانی استان و کشور و همچنین آموزش همگانی و شهروندی در راستای ارتقای سطح سواد عمومی و فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی طرفین را فراهم می‌کند.
همچنین توسعه فعالیت‌های نوآورانه و آموزشی در چارچوب‌های تعیین شده در این تفاهم نامه و قراردادهایی که در آینده با توجه به نیاز و امکانات طرفین برای استانداردسازی و شاخص‌پژوهی در زمینه مسئولیت اجتماعی به این تفاهم نامه اضافه می‌گردد، حمایت متقابل از گروه‌های نوآوری و استارت‌آپها در راستای اهداف تفاهم‌نامه، برگزاری رویدادها کارگاه‌ها نشست‌ها و دوره‌های آموزشی نوآورانه، شناخت نیازهای نوآوری و آموزشی در زمینه‌های کاری مشترک و اولویت بندی آنها با توجه به شرایط و ویژگی‌های روز و تولید محتواهای مرتبط و مناسب، ایجاد بستر مناسب عضویت از سوی هر دو طرف برای اعضای یکدیگر به جهت بهره‌گیری متقابل از خدمات اطلاع‌رسانی طرفین و … از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.
صمد یوسفی اصل رئیس اتاق بازرگانی زنجان در این همایش با بیان اینکه برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان در راستای توانمندسازی و ایجاد ارتباط دو سویه اقتصاد و رسانه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده در حال پیگیری است، اظهار کرد: این دوره آموزشی نیز در ادامه سلسله‌ برنامه‌های اتاق در بخش آموزشی ویژه اصحاب رسانه و فعالان این حوزه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سعی در ایجاد ارتباط پایدار و بیشتر اقتصاد و رسانه از سوی اتاق بازرگانی زنجان پیگیری می‌شود، تصریح کرد: سواد رسانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است و از این‌رو در همه بخش‌ها نیازمند افزایش سطح سواد رسانه‌ای خود هستیم.
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام علی نوریجانی رییس باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران با بیان اینکه سواد از سوی یونسکو هر چند سال یکبار تعریف می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر در دوره چهارم این تعریف هستیم که قدرت ایجاد تغییر نامیده شده است.
وی با اشاره به اینکه دوره چهارم سواد که به نام قدرت ایجاد تغییر نامیده می‌شود دارای زیر مجموعه‌های فراوانی از جمله موضوعاتی چون سواد رسانه‌ای می‌باشد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوعات، امروز با عقد تفاهم‌نامه همکاری با اتاق بازرگانی زنجان موضوعاتی از جمله این اهداف را پیگیری خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا