سیاسی و اجتماعی

فرهنگ یکی از مولّفه های مهم در هر جامعه است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس ستاد اقامه نماز استان در مراسم تقدیر از ائمه جماعات شرکت گاز استان زنجان گفت: ارتقای خدمات رسانی با کیفیت تر از ویژگی های یک سازمان مبتنی بر نماز است و بهره مندی از ظرفیت ائمه جماعات؛ گامی مهم برای خدمات رسانی بهتر و پیشبرد برنامه های سازمان است.
حجت الاسلام علی یوسفی با حضور در جلسه شورای فرهنگی شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه برنامه های فرهنگی- دینی نیاز به برنامه ریزی جامع برای ارزیابی و نظارت دارد؛ بهره گیری از نقش موثّر ائمه جماعات در ارتباط بین کارکنان و مدیران، سلامت اداری و پیشبرد برنامه های سازمان ها را بسیار مهم و کاربردی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز کشور با نظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)؛ توسط حجت الاسلام قرائتی در اوایل دهه۷۰ کار خود را آغاز کرد؛ افزود: وظیفه سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر موضوع نماز در کشور؛ از وظایف این ستاد است که نه فقط به مجموعه ادارات که نسبت به همه وظیفه دارد که با اقدامات ترویجی برای برپایی نماز در جامعه تلاش می کند.
رئیس ستاد اقامه نماز استان با اعلام اینکه این ستاد در ۳ بخش مدیریتی – تمهیدی، فرهنگی – آموزشی و نظارت و ارزیابی انجام وظیفه می کند؛ تصریح کرد: بررسی وضعیت اقامه نماز دستگاه های دولتی و غیر دولتی، پیگیری و فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز ترویج فرهنگ نماز و نظارت و ارزیابی اجرای برنامه های مبتکرانه برای حضور موثّر در بین نسل نوجوان و جوانان با جدّیّت پیگیری می شود.
حجت الاسلام یوسفی گفت: انجام فرایض الهی نقش مثبتی در حوزه های اعتقادی، انگیزشی و بهبود عملکرد کارکنان دارد و در این میان افزایش آگاهی و ارتباط اجتماعی روحانیون و ائمه جماعات و مجهز بودن به سلاح علمی؛ متناسب با موضوع روز، پاسخگویی به شبهات و پیاده سازی امر مهم تبیین؛ مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)؛ از جایگاه ویژه و تاثیرگذاری برخوردار است که باید اجرایی و عملیاتی شود.
وی با تاکید بر اینکه در مباحث ترویجی؛ هر مسئولی که کاری از دستش بر می آید باید به حکم قرآن؛ اقدامات لازم را انجام دهد؛ از خدمات و تلاش های شرکت گاز استان زنجان که جزو دستگاه هایی است که در کنار وظایف خدماتی؛ به جد پیگیر مباحث فرهنگی است؛ قدردانی کرد.
در ادامه؛ مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان نیز با بیان اینکه توجه جدّی به مسائل فرهنگی – دینی، آموزشی، ورزشی و تفریحی خانواده ها جزء برنامه های اجرایی گاز زنجان است که با همفکری و هم افزایی مدیران، مسئولین امر و کارکنان پیگری می شود؛ گفت: با توسعه زنجیر تفکّرات سازمانی؛ پتانسیل های این شرکت احصاء و تلاش می شود علاوه بر دانش افزایی خانواده ها؛ توجّه ویژه ای به مسائل انگیزشی و رفاهی کارکنان صورت گیرد.
رحیم سلیمانی نژاد با اشاره به اینکه در راستای ارائه خدمات مطلوب به کارکنان و خانواده های ایشان، نظارت بر نحوه اجرای برنامه های فرهنگی و پرهیز از موازی کاری؛ اقدام به تجمیع شورای اقامه نماز، شورای امر به معروف و نهی از منکر، کمیته عفاف و حجاب و بخش فرهنگی بسیج و امور ایثارگران؛ تحت عنوان کمیته شورای فرهنگی شده است که تعداد بیشتری از مدیران و کارشناسان گاز زنجان در جریان امورات هم قرار گرفته و با تشریک مساعیِ صورت گرفته؛ شاهد ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات بیشتری در امورات فرهنگی هستیم، افزود: در این مسیر؛ با برنامه ریزی های تدوین شده در جلسات فرهنگی؛ تصمیمات خوبی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و توجّه جدّی به ازدواج جوانان و فرزند آوری با ارائه تسهیلاتِ در حد اختیارات صورت گرفته است.
وی با اعلام اینکه در ۲ سال گذشته ۱۰۶ نفر از کارکنان گاز زنجان صاحب فرزند شده و ۲۱ نفر از همکاران نیز ازدواج کرده اند؛ از اعطای پاداش ۲ میلیونی به همه این افراد و ایجاد تسهیلات لازم برای اعطای وام ۲۰ میلیون تومانی به ۳۹ نفر خبر داد و اظهار کرد: در کنار ارائه وام های کم بهره برای تامین مسکن، خرید لوازم خانگی، هماهنگی با فروشگاه های لوازم خانگی برای خرید اقساطی جهیزیه برای زوج های جوان و هماهنگی و عقد قرارداد با مراکز مشاوره و معرفی همکاران مجرد و متاهل برای ترغیب به ازدواج و فرزند آوری؛ از دیگر برنامه های در دست اجرای شرکت گاز استان زنجان در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که با کمترین هزینه ممکن پیگیری می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت گاز استان زنجان و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای اعطای تسهیلات کم بهره به همکاران معرفی شده جهت دریافت وام های کمکی ازدواج و فرزندآوری در اسرع وقت خبر داد.
سلیمانی نژاد؛ برگزاری اردوهای خانوادگی، برنامه ها و مسابقات ورزشی، توجّه به ابعاد آموزشی و ورزشی کارکنان و توجّه به مناسبت های سال و برگزاری کارگاه های فرهنگی- آموزشی- قرآنی را از جمله فعّالیّت های اثربخشی عنوان کرد که به صورت مستمر در حال انجام و پیگیری است.
وی در پایان اظهار داشت: مقوله فرهنگ یکی از مولّفه های مهم در هر جامعه ای است و پیشبرد اهداف آن نیز نیازمند اهتمام همگانی است.
گفتنی است؛ در پایان این جلسه؛ از ائمه جماعات شاغل در شرکت گاز استان زنجان که در ادارات گاز شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده و خرّمدره مشغول خدمت هستند؛ با اعطای لوح تقدیر توسط رئیس ستاد اقامه نماز و مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان تجلیل بعمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا