اقتصاد

بهره‌برداری از ۴ طرح گازرسانی در روستای ایجرودِ زنجان

همزمان با میلاد با سعادت ثامن الحج، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)؛ 4 طرح گازرسانی در روستای ایجرودِ زنجان؛ افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ در این مراسم که با حضور نماینده مردم شهرستان ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان ایجرود، مدیر مهندسی و اجرای طرح های گاز زنجان، دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد؛ ۴ طرح گازرسانی روستایی در بخش حلب شهرستان ایجرود با صرف هزینه ای نزدیک به ۸ میلیارد و ۴۰۸ میلیون تومان به بهره برداری رسید.
نماینده مردم شهرستان ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، با قدردانی از زحمات و پیگیری های شرکت گاز استان زنجان در اجرای نهضت گازرسانی به روستاهای استان؛ گفت: به برکت انقلاب اسلامی؛ توجّهات ویژه ای به شهرستان ها و روستاها صورت گرفته است؛ به طوری که با وجود نعمت گاز و فراهم شدن زیر ساخت های گازرسانی؛ خدمات رسانی متفاوت و ارزشمندی برای مردم و البته در شهرستان ایجرود صورت گرفته است.
سید مرتضی خاتمی؛ افزود: همچنین پیگری های لازم برای برطرف کردن مشکلات راه و حمل و نقل جاده ای در شهرستان ایجرود در دست پیگیری است.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: با گازرسانی به ۴ روستای دایدار علیا، دایدار سفلی، ابوجانلو و قره دوراخلوی سفلی از توابع شهرستان ایجرود؛ موفق به تامین گاز ۵۶ واحد مسکونی در این شهرستان شده ایم.
سلیمانی نژاد تصریح کرد: برای اجرای ۴ روستای شهرستان ایجرود؛۱۱۰ انشعاب نصب و ۱۲ هزار و ۹۳۵ شبکه فولادی، تغذیه و PE بکار رفته است.
وی از بهره مندی ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۹ درصد خانوار روستایی شهرستان ایجرود از نعمت گاز طبیعی خبر داد و افزود: با افتتاح این ۴ روستا، درصد پوشش خانوار بهره مند شهرستان ایجرود به ۹۹.۶ درصد؛ افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت گاز استان اذعان داشت: از ۷۴ روستای شهرستان ایجرود؛ ۶۹ روستا بهره مند از گاز بوده و یک روستا نیز در دست طراحی است.
سلیمانی نژاد ادامه داد: در حال حاضر از ۹۱۱ روستای استان زنجان؛ ۶۸۲ روستا با ۹۳.۱ درصد بهره مندی؛ به شبکه گاز کشور متصل، ۹۷ روستا در دست اجرا و ۵۰ روستا نیز در دست طراحی است.
گفتنی است؛ ایجرود با بهره مندی ۹۹.۶ درصدی خانوار روستایی از نعمت گاز؛ شهرستان سبز استان زنجان در گازرسانی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا