پزشکی و سلامتاخبار ویژه

توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای بر اساس آمایش سرزمینی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان را بر اساس آمایش سرزمینی به منظور ارتقای سرعت پاسخگویی و امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث و سوانح انجام‌ می دهیم.
حکمت‌اله هاشمی در دوره بازآموزی استانی مربیان کمک‌های اولیه کد ۳ افزود: امدادگران و نجاتگران در صحنه های حوادث اقدام به احیا می کنند، مربیان هلال احمر استان نسبت به آموزشداین فن و روش های سریع و کلید واژه های اصلی احیای مصدومان اهتمام جدی داشته باشند.
وی یادآوری کرد: بازآموزی ها توان افزایی است و مربیان باید همیشه آماده و اطلاعات آنها بروز باشد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نیاز است مربیان همواره آموزش و تکرار آموخته ها را برای امدادگران و نجاتگران اعمال کنند.
هاشمی با بیان اینکه رسالت جمعیت هلال‌احمر را قانون مشخص کرده است، ادامه داد: باید همه آحاد جامعه را با برنامه ریزی آموزش دهیم و به برنامه اضطراری و عملیاتی همه ارگانها وارد شویم.
وی با تاکید بر اینکه آموزش تخصصی جزو وظایف هلال احمر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر شبانه روزی پاسخگوی حوادث و سوانح هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان را بر اساس آمایش سرزمینی به منظور ارتقای سرعت پاسخگویی و امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث و سوانح انجام‌ می دهیم.
هاشمی افزود: در حوزه توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان اتفاق خوبی خواهد افتاد.
وی اولویت اصلی مربیان را گسترش آموزش های هلال احمر به همه آحاد جامعه بیان کرد و اظهارداشت: مخاطرات زیاد است که بر اساس این مهم باید آمادگی داشته باشیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه گفت: از مهمترین اصول و روش تدریس بروز رسانی دانش در تدریس و مطالعه جنبی و پایه ای است و به روز بودن اطلاعات مربیان از محاسن برگزاری دوره های بازآموزی می باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نصیری افزود: مربیان علاوه بر تدریس با منشاء اخلاق خوب نیز باشند و فراگیران را به سمت محوریت توحید دعوت کنند.
وی اظهارداشت: بر اساس قرآن کریم باید تزکیه داشته، حکمت را فرا بگیریم و راه و رسم اصول معرفت شناخت خدا که شامل رفتارهای انسانی فردی و اجتماعی جامعه می شود را نیز داشته باشیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: مربیان باید انگیزه داشته و اهمیت موضوع در تدریس را برای مخاطبان تبیین کنند.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان زنجان نیز در ادامه دوره بازآموزی استانی مربیان کمک‌های اولیه کد ۳ گفت: سالجاری مهمترین برنامه تمرین هفتگی رزمایش است و برگزاری دوره های توجیهی و آموزش در مباحث پدافند غیرعامل نیز از برنامه هایی است که ماهانه برگزار خواهد شد.
سیروس محمدیاری افزود: هلال‌احمر از ارگان‌هایی است که در کارگروه پدافند غیرعامل نقش مهمی بر عهده دارد و در دوره جدید مدیریت این مجموعه در استان نیز پایه کار بوده و تاکنون نقش موثری را ایفا کرده اند.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه هدف از برگزاری دوره بازآموزی مربیان را توان افزایی و تعامل و مشارکت و اشتراک گذاری اطلاعات مربیان بیان کرد.
اکرم‌ یاری اظهارداشت: در تلاش هستیم با ارتقای سطح آگاهی، مهارت و دانش مربیان در پاسخگویی به حوادث موفق عمل کنیم.
وی ادامه داد: رسالت مربیان هلال احمر آموزش همگانی در سطح استان است تا با آگاه سازی مردم از مخاطرات شناخت درستی از این موضوع ارائه دهیم تا کمترین آسیب در حوادث و بلایای طبیعی را شاهد باشیم.
گفتنی است، دوره بازآموزی استانی مربیان کمک های اولیه کد ۳ با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان،و مدیرکل پدافند غیرعامل استان، معاونان، مسئول خانه های هلال و با حضور ۷۰ نفر از مربیان آموزشی هلال‌احمر برگزار و از مربیان پیشکسوت که بیش از ۴۰ سال در حوزه آموزش همکاری دارند، قدردانی شد.
لازم به ذکر است، این دوره آموزشی به مدت یک روز برگزار و به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا