اخبار ویژهاقتصاد

استرداد مالیات و عوارض به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل امور مالیاتی زنجان گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مالیات به مؤدیان و فعالان اقتصادی استرداد شده است.
فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی زنجان گفت: یکی از گلایه‌های فعالان اقتصادی، دیرکرد در استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده بود که با رویکرد جدید نظام مالیاتی و پس از اصلاحاتی که در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده صورت گرفت، استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده به‌شدت سرعت گرفت.
شکوری؛ با اعلام استرداد حدود ۳۵۰۰ میلیارد ریال عوارض و مالیات به مودیان طی ۱۰ ماهه سال جاری تصریح کرد: از این میزان حدود ۳۴۸۰ میلیارد ریال مربوط به استرداد ارزش افزوده بوده و ۱۹ میلیارد ریال مربوط به استرداد عملکرد می باشد.
وی با اشاره به اینکه تسریع در امور مربوط به استرداد مالیات یکی از شاخص‌های نشان‌دهنده تکریم ارباب‌رجوع می‌باشد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷۲۷ میلیارد ریال مالیات به فعالان اقتصادی استرداد شده بود که این رقم در ۱۰ ماهه سال جاری به  حدود ۳۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به کل سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و این میزان تا پایان سال نیز افزایش خواهد یافت.
این مقام مسئول تاکید کرد: تلاش این اداره کل بررسی و رفع موانع تولید و حل مسائل مالیاتی کلیه فعالان اقتصادی بر مبنای تعامل و همکاری است و سعی ما بر این است که استرداد مالیات به صادر کنندگان  و کلیه فعالان اقتصادی در حداقل زمان ممکن انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا