دین و مذهب

راه اندازی پویش «عهد اخوت»در محلات و مساجد استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان, در آستانه دهه ولایت معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ویژه برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان را اعلام کرد .
بهزاد طارمی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در خصوص برنامه های دهه ولایت اظهار داشت: برگزاری جلسات هماهنگی و پیش بینی برنامه‌ها از دو ماه گذشته شروع شده و بر مردمی سازی برنامه ها از طریق مساجد و گروه های مردمی بطور اعم و هیئت ها،گروه‌های جهادی و بسیج تاکید مضاعف شده است.
طارمی افزود : راه اندازی پویش «عهد اخوت» میان مردم مومن و خداجو در محلات و مساجد سطح استان، توزیع نان صلواتی با هماهنگی تعدادی از نانوایی های منتخب شهرها، کمک‌های مؤمنانه واطعام مستمندان و فقرا به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه مساجد، هیات ها و گروه های مردمی و جهادی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مساجد، محلات و معابر عمومی با همکاری اقشار مختلف مردم، آذین بندی معابر و محلات و ادارات و خیابان ها و … با تزیینات شهری و روستایی، گشودن سفره‌های عیدانه به مناسبت عید سعید غدیر در منازل با محوریت کودکان و نوجوانان است .
وی ادامه داد : تجلیل و تکریم و بازدید از سادات معزز در سراسر استان، برگزاری کارگاه‌های غدیر شناسی با حضور کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری جشنواره‌های تخفیف کالا از سوی اصناف و اعزام مبلغان غدیر به روستاها و دهستان های فاقد روحانی مستقر، برگزاری برنامه‌های شبی با قران با محوریت تلاوت و تفسیر آیات ولایت و برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی و هنری و ورزشی و تاکید بر عمل و سنت هدیه دادن و صله ارحام، … از مهمترین برنامه های استانی عید غدیر است.
طارمی افزود: اطعام علوی یکی از مهترین این برنامه‌ها است که طی آن ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط ایستگاه‌های صلواتی، مواکب و گروه‌های جهادی توزیع می‌شود.
بهزاد طارمی با بیان اینکه دیگر برنامه مد نظر جشن نگین ولایت است، گفت: این برنامه توسط مساجد، کانون‌ها و هیئات به صورت محله‌ای برگزار می‌شود که در این راستا ۳۰۰ جشن پیش‌بینی شده است.
وی اظهار کرد: برنامه دیگر مواسات علوی است که با وجود کاهش کرونا اما هنوز توسط گروه‌های جهادی در حال اجرا است و در قالب آن بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان تصریح کرد: ایستگاه‌های علوی دیگر برنامه ایست که در این قالب ۲۰ موکب برپا خواهد شد و اقدام به پخش نواهای علوی، پذیرایی فرهنگی و اطعام می‌کند.
بهزاد طارمی خاطرنشان کرد: دیدار با سادات برنامه دیگری است که در این قالب ۴۰تجمع سادات به صورت منطقه‌ای و ۳ تجمع بزرگ سادات در مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
همچنین علاوه بر هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی، برنامه ریزی صورت گرفته تا عموم مردم ولایی استان نسبت به انجام مراسمات و برنامه های شاد به کاروان منادیان غدیر بپیوندند.
طارمی در پایان بر لزوم هماهنگی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در راستای امر مردمی سازی و راهبری جریان غدیر تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا