اقتصاداخبار ویژه

رشد ۲۱ درصدی صادرات استان زنجان طی سال گذشته  

 

رشد ۲۱ درصدی صادرات استان زنجان طی سال گذشته  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ فتح الله حقیقی در شورای اداری استان با اشاره به اینکه ارزش ریالی واحدهای افتتاح شده در هفته دولت پارسال ۲ هزار میلیارد ریال بود، افزود: امسال طبق برنامه ریزی انجام گرفته واحدهای تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از هشت هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که بخشی از آن آماده افتتاح است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا در یکی از شرکت‌های فعال زنجان ۴۲۰ نفر مشغول به کار شدند و امسال نیز جشن اشتغال ۴۲۰ نفر دیگر در همان شرکت فراهم شده است همچنین امسال واحدهایی پس از ۱۶ سال تعطیلی به چرخه تولید بازمی‌گردند که در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

حقیقی ابراز امیدواری کرد که ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر زنجان که سالهای زیادی از عمر آغاز احداث آن سپری می شود، در هفته دولت به بهره برداری برسد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: صادرات این استان سال گذشته رشد ۲۱ درصدی داشت بطوریکه از ۲۱۷ میلیون دلار به ۲۸۰ میلیون رسید در صورتی که تغییرات این بخش در کشور ۱۶ درصد کاهشی بود.

وی اظهار داشت: این در حالی است که طی چهار ماهه اول امسال استان با ثبت ۱۵۱ میلیون دلار صادرات، رشد ۱۷۶ درصدی دارد  که در صورت تداوم این مهم می‌تواند به بالای ۴۰۰ میلیون دلار برسد و از طرفی همچنین ورود موقت و واردات نیز امسال به ترتیب ۲۷۳ میلیون دلار و ۱۳۸ درصد رشد داشته است.

حقیقی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد امسال نیز گفت: بیش از ۲۷ هزار نفر در برگزاری این انتخابات در استان زنجان مشارکت کردند که از تمام عوامل اجرایی و نظارتی و مشارکت مردم در این  انتخابات قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: میزان آرای ایشان هم در سال ۹۶ و هم در ۱۴۰۰ در استان زنجان معنادار بود که نشان از علاقه‌مندی متقابل مردم استان زنجان و آیت‌الله رئیسی به یکدیگر دارد.

حقیقی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی در کسوت ریاست قوه قضائیه نیز توجه ویژه‌ای به استان زنجان داشتند، افزود: به درخواست‌هایی که در سفر ایشان به زنجان مطرح شد، توجه ویژه‌ای کردند و حتی بعضی از مشکلات مانند پسماند روی که سال‌ها معطل مانده بود به دستور وی و کمک و همکاری مدیران استان برطرف  شد.

وی یادآوری کرد: بطور قطع با حضور آیت‌الله رئیسی در کسوت ریاست‌جمهوری، توجه ویژه‌ای به زنجان خواهد شد و این استان، جایگاه شایسته خود را بیش از گذشته پیدا خواهد کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا