اخبار ویژهاقتصاد

اخذ مجوز شروع بکار پروژه درخت کاری زیتون در طارم

اخذ مجوز شروع بکار پروژه درخت کاری زیتون در طارم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به به طرح‌های اجرایی اوقاف به مناسبت عید غدیر،گفت: طرح ولایت علوی، نور افشانی شب عید غدیر خم، راهپیمایی خودرویی، آیین تجلیل و تکریم از ۱۱۰سید، جشن در بقاع متبرکه۱۰امامزاده شاخص در استان، توزیع سبد غذایی ، مساعدت به زندانیان سادات، سخنرانی ۵ شب حاج انصاریان و پناهیان، قربانی۱۴راس گوسفند، ۳۵ایستگاه صلواتی، اجرای نیت واقفین، تهیه بسته های غذایی،بر پای خیمه معرفت از برنامه هایی است که بمناسبت عید غدیر در استان اجرایی می شود.
حجت‌الاسلام مختار کرمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت،افزود: طرح شمیم خدمت با هدف کمک به افراد بی‌بضاعت در امامزاده اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: ،در طرح شمیم خدمت یک مکانی برای موسسات مردم نهاد و کارآفرین اختصاص داده می شود تا خانواده های نیازمند مشغول به کار کنیم تا قسمتی از نیاز مالی آنها رفع شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اوقاف یک سازمان اقتصادی است تا فرهنگی، تصریح کرد: افزایش درآمد موقوفات از اهداف این سازمان می باشد.
کرمی با اشاره به اینکه درآمد استان زنجان در سال۹۷، ۷میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بوده که در سال ۹۸ به ۱۳ میلیارد تومان رسیده است، افزود: در سال ۹۸رتبه۳۱کشور را داشتیم که با برنامه ریزی در سال ۹۹ رتبه ۲ کشوری را بدست آوردیم.
وی با اشاره به پروژه درخت کاری زیتون اظهار داشت: یک پروژه دیگر درخت کاری زیتون به مساحت ۳۰۰هکتار است که در حال اجراست که این پروژه به خاطر کمبود اعتبار معطل مانده بود که جلسات متعددی برای آن تشکیل شد و که هم اکنون مجوز ادامه پروژه گرفته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه پروژه درخت کاری زیتون در روستای ته دره است که کاملا موقوفه است، گفت: از مسولین استانی انتظار حمایت بیشتر داریم ، چراکه با این پروژه اشتغالزایی با ۴۰نفر مستقیم و ۳۰۰نفر غیر مستقیم و همینطور در کنار آن صنایع تبدیلی ایجاد خواهیم کرد.
کرمی با اشاره به مسکن ارزان قیمت برای فقرا، افزود: امسال در راستای ایجاد مسکن ارزان قیمت برای فقرا با بنیاد مسکن تفاهم نامه منعقد کردیم و یک پروژه ۵۰ واحدی در طارم آغازشده که در ۶ فاز اجرایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا