سیاسی و اجتماعی

راه اندازی ایستگاه مطالعه در ابهر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی، ایستگاه مطالعه در مرکز خدمات سلامت روان و مراقبت های اجتماعی شهرستان ابهر راه اندازی شد.

این ایستگاه با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر و مرکز خدمات سلامت روان و مراقبت های اجتماعی شهرستان ابهر به عنوان (طرح سامان) راه اندازی و در مراسمی با حضور عبدالحسین بختیاری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر؛ رضا عابدینی، مسئول مرکز سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر؛ سیدرضا فتحی، مددکار اجتماعی ستاد خوداتکایی فرمانداری ابهر؛ سلماز جعفری، مسئول پایگاه سلامت درمانگاه اعلایی ابهر و عزیزاله طاهری، روانپزشک مرکز خدمات سلامت روان و مراقبت های اجتماعی افتتاح شد.

عبدالحسین بختیاری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی و تسهیل دسترسی به کتاب از جمله اهداف راه اندازی ایستگاه مطالعه است، افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور طرح راه اندازی ایستگاه مطالعه را در مراکز و مکان‌های پر رفت ‌و آمد نظیر فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، بیمارستان‌ها، ترمینال‌ها، درمانگاه‌ها، بانک‌ها، همچنین برخی از مساجد و تکایا مراکز مذهبی اجرا می کند.

وی راه اندازی ایستگاه مطالعه را یکی از راه‌های ارتقای سرانه مطالعه عنوان کرد و گفت: این طرح راهی است تا کتابخانه به میان مردم آورده شود؛ اجرای این طرح باعث رونق بازار کتاب و  افزایش سرانه مطالعه خواهد شد.

بختیاری با اشاره به اینکه افراد علاقمند به کتابخوانی می توانند کتاب های مورد نظر خود را از ایستگاه های مطالعه به مدت ۱۴ روز به صورت امانت ببرند، ادامه داد: طی دوره چند ماهه عناوین کتاب در ایستگاه مطالعه تغییر می کند.

شایان ذکر است، این ایستگاه مطالعه با ۱۵۰ نسخه کتاب در موضوعات مختلف به ویژه روانشناسی و بهداشت روان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با نظارت شبکه بهداشت و درمان در درمانگاه اعلایی شهرستان ابهر راه اندازی و دراختیار مراجعین این مرکز قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا