اخبار ویژهاقتصاد

لزوم توجه به تولیدات صنایع‌دستی روستایی در راستای توسعه پایدار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت:  تعهد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در استان زنجان محقق شد.

امیر ارجمند افزود: کارگروه اشتغال استان در استانداری زنجان با دستور کار بررسی عملکرد استان در برنامه‌های اشتغال‌زایی سال ۹۹ و همچنین بررسی برنامه‌های سال ۱۴۰۰ استان برگزار شد و از عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در تحقق اشتغال تعهد شده تقدیر و تشکر شد. هدف اصلی این کارگروه تحقق اشتغال محول شده، سامان بخشی به‌نظام فعالیت، سرمایه‌گذاری، توسعه اشتغال، ارتقاء سطح درآمد و معیشت و رفع مشکل بیکاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: حوزه صنایع‌دستی و گردشگری دو حوزه اشتغال آفرین هستند که به درآمدزایی افراد خصوصاً جوانان و بانوان کمک خواهد کرد. در این جلسه برنامه‌های حمایتی از اشتغال استان در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶، مشاغل خانگی، اشتغال پایدار روستایی، مانده منابع تسهیلات کرونا و طرح رونق موردبررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی است، ابراز داشت: توسعه این صنعت به توسعه اشتغال و اقتصاد بسیار کمک می‌کند. برنامه‌های متنوعی برای افزایش تولید و صادرات صنایع‌دستی در استان پیش‌بینی‌شده است.

ارجمند افزود: تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری به‌منظور حمایت از کارآفرینی و ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای رسته‌های مختلف من‌جمله گردشگری و صنایع‌دستی و تقویت اقتصاد جوامع میزبان یا محلی پرداخت می‌گردد و نتیجه آن افزایش اشتغال‌زایی، آبادانی مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به‌سوی شهرها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در سال ۹۹ بیش از ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات آسیب دیدگان از کرونا، کمک‌های فنی و اعتباری، اعتبارات روستایی توسعه ملی، اعتبارات تبصره و ۱۸ مشاغل خانگی باهدف رونق گرفتن صنایع‌دستی پرداخت‌شده است.

وی اظهارداشت: توجه به تولیدات صنایع‌دستی و نیز رونق گردشگری در مناطق روستایی به‌طور حتم منجر به توسعه پایدار روستاها می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا