اقتصاد

کلنگ زنی ساخت ۵۲ واحد آپارتمان موقوفه در طارم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل اوقاف استان زنجان در مراسم کلنگ زنی ساخت ۵۲ واحد آپارتمان موقوفه در شهرستان طارم گفت : زمین این پروژه واقع در شهر آببر متعلق به موقوفه مرحوم عبدالرزاق با نیت تعزیه داری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می باشد

حجت الاسلام کرمی افزود: سرمایه گذاری با میزان آورده بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از طریق بخش خصوصی انجام خواهد شد . هدف از این طرح در وهله اول گسترش کارکردهای وقف در جامعه از طریق احیاء و آبادانی موقوفات به ویژه اجرای نیات واقف و در مرحله دوم احداث مسکن ارزان قیمت برای اقشار آسیپ پذیر این شهرستان از طریق مشارکت اوقاف می باشد.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده ، این آپارتمانها در مدت ۳۰ ماه احداث و به بهره برداری خواهد رسید و به مردم تحویل می گردد. پیش بینی شده با ویژگی های ۳ گانه ای در این پروژه لحاظ شده امیدواریم که خانوده های کم درآمد از آثار و برکات این طرح بهره مند گردند .

مدیرکل اوقاف استان زنجان تصریح کرد:  ویژگی اول با توجه به موقوفه بودن زمین آن این است که هیچ گونه وجهی از مردم بابت زمین دریافت نخواهد گردید ، ویژگی دوم نیز واگذاری آنها به صورت اجاره به شرط تملیک در اقساط بلند مدت است تا نیاز به آورده یکجا و نقدی که از توان بسیاری از مردم خارج است ، نباشد و ویژگی سوم نیز واگذاری به قیمت تمام شده و نگرفتن سود ساخت پروژه از مردم با هدف پایین آوردن قیمت تمام شده مسکن خواهد بود تا خانواده های کم درآمد در خرید آنها دچار مشکل نشده و راحت تر اقدام نمایند.

در ادامه مدیرکل اوقاف استان زنجان با تشکر از حضور دکتر پندار معاون بهره وری اقتصادی موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه وحجت الاسلام منصوری امام جمعه و مقامات مسئول شهرستان طارم برای حضور در این برنامه گفت :یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف با توجه به وجود املاک و اراضی موقوفه بر اساس قانون و مقررات ایجاد توسعه توسعه اقتصادی و کشاورزی ایجاد شغل هست و یکی از این موارد ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد جامعه و همچنین برای عموم مردم است.

وی اظهار داشت: اوقاف استان زنجان در این راستا توافقاتی را با سازمانها و ادارات مرتبط منعقد کرده است و در بحث ساخت مسکن ملی به توافقاتی در سطح استان رسیده ایم و همچنین در شهرستان طارم نیز این توافق را با هدف ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درامد بوده است .

حجت الاسلام کرمی افزود:  با توجه به وجود زمین هایی موقوفه ای که در شهرستان طارم و شهر آببر بلااستفاده بود ، نسبت به برنامه ریزی برای بهره برداری مناسب از این زمینها با در نظر گرفتن نیات واقفین خیراندیش اقدام شد و با توجه به توافقات انجام گرفته با یک شرکت خصوصی ساخت ۵۲ واحد آپارتمان در ۴ فاز و تامین اعتبار بیش از ۳۰ میلیار تومانی بخش خصوصی ،شروع شده و به سرانجام برسد .همچنین در شهرستانهای قیدار و ابهر نیز پروژه ساخت مسکن در حال رایزنی و شروع طرح است.

لازم به ذکر است، در این سفر از زمینهای موقوفه و مجتمع های گلخانه ای شهرستان طارم نیز بازدید به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا