علم و فناوری

تقویت تشکل صنفی در راستای تقویت و توسعه کسب و کارهای ICT

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در دیدار هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای (نصر) استان زنجان ، با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۹ گفت: از تهدید شیوع ویروس کرونا فرصتی برای بهبود و توسعه ارتباطات و اینترنت در سطح شهرها و روستاهای استان ساختیم و هم اکنون نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ظرفیت پهنای باند ورودی استان نزدیک به دو برابر شده و ۱۰۰ درصد شهرهای استان و ۸۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند، از این رو در سال ۱۴۰۰ زمینه برای فعالان بخش خصوصی برای تولید محتوا در فضای مجازی و توسعه کسب وکارهای مبتنی بر آن فراهم است.

سرایی افزود: لازمه تقویت و توسعه کسب و کارهای ICT، تقویت تشکل صنفی این حوزه  است از این رو لازم است از سازمان نصر استان به عنوان تشکل صنفی و قانونی این حوزه حمایت شود و شرکت ها و فعالان بخش خصوصی برای عضویت در این سازمان ترغیب شوند، چرا که در صورت تقویت سازمان نصر، این سازمان می تواند در مجامع و کارگروه های مختلف در دفاع از اعضای خود حضور قوی تری داشته باشد. وی افزود در همین راستا اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با استقرار دفتر سازمان نصر استان در مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات استان موافقت کرد.

وی با اشاره به این که در بازار کسب و کار، سرمایه و توان مالی یکی از ارکان موفقیت است، یکی از معیارهای تقویت سازمان نصر را تقویت توان مالی این سازمان دانست و با پیشنهاد راه اندازی مرکز داده (دیتا سنتر) و شتاب دهنده با محوریت سازمان نصر و با اولویت مشارکت شرکت های بومی، آمادگی این اداره کل را برای حمایت، اعطای تسهیلات و تخصیص فضا برای این اهداف اعلام کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان تصریح کرد: برای این که کسب و کارهای ICT در استان بتوانند قوام پیدا کنند باید همه مجموعه های اثرگذار در آن با یکدیگر هم هدف شوند از این رو لازم است زیست بوم تقویت و توسعه کسب و کارهای حوزه ICT استان متشکل از پارک های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی و آموزش فنی و حرفه ای (با توان تربیت و آموزش نیروی متخصص و حمایت از نوآغازان(استارتاپ ها))، اداره کل ICT (با توان حمایت از کسب و کارهای این حوزه)، اتاق بازرگانی (با توان حمایت از کسب و کارهای رشد یافته) و سایر سازمان های مرتبط با محوریت سازمان نصر شکل بگیرد، تا تسهیل گر و برطرف کننده مشکلات پیش روی فعالان این حوزه باشند.

حامد سرائی با اشاره به شعار سال با عنوان « تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» تصریح کرد: لازمه تولید، شکوفایی فعالان بخش خصوصی است که با دارا بودن دانش، تخصص و چالاکی می توانند پیشران حوزه ICT  باشد و اداره ICT استان سعی خواهد کرد پشتیبان و تسهیل گر فعالیت بخش خصوصی باشد. از این رو از حضور پررنگ سازمان نصر در «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان»، « شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان» و سایر کارگروه ها و مجامع مرتبط حمایت و پشتیبانی میکنیم.

مدیر کل ICT با اشاره به تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که از تنوع و شرایط مناسبی برای حمایت از حوزه های مختلف کسب و کارهای ICT برخوردار است گفت: انتظار می رود شرکت های استانی از این فرصت استفاده کنند.

وی ضمن گلایه از عدم استقبال فعالان بخش خصوصی استان از تسهیلات حمایتی ارائه شده در سامانه توان آفرین، خواستار عارضه یابی این موضوع از سوی سازمان نصر شد.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا