سیاسی و اجتماعی

گرایش نسل جوان به مسائل فطری محکمتر از دیروزی‌هاست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ در مراسم اختتامیه ۴۴ دوره مسابقات قرآن اوقاف گفت: یکی از آسیب‌های موجود در این حوزه تجدید نظر در روش‌های قبلی جذب جوانان به قرآن است، چرا که ذائقه جوانان این نسل با نسل‌های دهه ۶۰ و ۷۰ تفاوت دارد.
آیت‌الله علی خاتمی افزود: لازم است تا در روش‌های جذب نسل جوان به مسائل دینی و قرآنی تجدید نظر شود و لازم است تا از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط، متولیان قرآنی و مساجد در این زمینه استفاده شده و روش‌های موجود آسیب شناسی شود.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان از ظرفیت بالایی در حوزه قرآنی برخوردار است، گفت: یکی از آسیب‌های موجود در این حوزه تجدید نظر در روش‌های قبلی جذب جوانان به قرآن است، چرا که ذائقه جوانان این نسل با نسل‌های دهه ۶۰ و ۷۰ تفاوت دارد.
آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه تفاوت در ذائقه نسل جوان را در همه عرصه‌ها شاهد هستیم، گفت: به فرموده امام علی(ع) فرزند زمان خویشتن باش؛ این سخن مربوط به ۱۴۰۰ سال قبل است ولی یک واقعیت را به ما منتقل می‌کنند و آن اینکه باید براساس مقتضیات زمان پیش رفت.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش از ظرفیت بالایی در ایجاد انگیزه و جذب جوانان به قرآن برخوردار هستند، تصریح کرد: ما هم در بطن جامعه هستیم؛ نسل جوان امروز در مقایسه با نسل‌های گذشته اگر پیشتازتر نباشند و آگاهی و توانایی بالاتری نداشته باشند، کمتر هم نیستند.
وی با انتقاد از اینکه متولیان آنطور که باید و شاید از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌اند، گفت: روش‌های جذب باید تغییر کند، نگرش‌ها، بینش‌ها، ارتباطات اجتماعی و شرایط اقتصادی تغییر کرده است از این‌رو با مطالعه میدانی باید روش‌ها براساس مقتضیات زمان تغییر کند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه جوانان این نسل به مسائل دینی و اعتقادی توجه بیشتری دارند، افزود: مصداق این سخن حضور ۸۰ درصدی جوانان در اعتکاف است و امروزه شاهد حضور پرشور دانش‌آموزان، دانشگاهیان و جمعی از طلاب در این مناسبت معنوی هستیم.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در روش‌های جذب و جلب جوانان به قرآن تجدید نظر شود، گفت: آسیب‌شناسی در روش‌های جذب داشته باشید؛ گرایش نسل جوان به دین و مسائل فطری بسیار محکمتر از دیروزی‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا