فرهنگ و هنر

رونمایی از اثر “شهر عشق”در کنگره ۳۵۳۵ شهید استان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رئیس کمیته کودک و نوجوان کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان با اشاره به سال گذشته مقدمات کنگره شهدای استان نظیر تاسیس دبیرخانه و تشکیل کمیته‌های کنگره به همت سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان انجام شد و کمیته کودک و نوجوان یکی از کمیته‌هایی است که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در نظر گرفته شده است، گفت: طی جلسات برگزار شده با اعضای کمیته‌ها قرار بر این شد تا اعضای کنگره برنامه‌های خود را بطور مستقیم و مستقلاً به دبیرخانه کنگره ارسال و همچنین برنامه‌هایی که در زمینه کودک و نوجوان است را جداگانه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

نوری افزود: اعضای کمیته کودک و نوجوان شامل بنیاد شهید، اداره کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان فرهنگی هنری شهرداری زنجان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هستند

وی اظهار داشت: در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان جلسات متعددی با حضور اعضای کمیته‌ها در محل سالن جلسات کانون و نیز دبیرخانه کنگره برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسات کمیته کودک و نوجوان، افزود:طی جلسات برگزار شده با اعضای کمیته‌ها قرار بر این شد تا اعضای کنگره برنامه‌های خود را بطور مستقیم و مستقلاً به دبیرخانه کنگره ارسال و همچنین برنامه‌هایی که در زمینه کودک و نوجوان است را جداگانه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان و عدم ارسال برنامه‌های ویژه و تخصصی از سوی برخی ارگان‌های مربوطه در حوزه کودک و نوجوان افزود:تنها چند مورد از سوی ارگان‌های مربوطه برنامه‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان به کمیته کودک و نوجوان ارسال شده است که در حال بررسی و پیگیری پیشرفت برنامه‌های ارسالی هستیم.

رئیس کمیته کودک و نوجوان کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و عملکرد خود در حوزه‌های مستند سازی، کارگردانی، نویسندگی و خوانندگی، عنوان کرد: کمیته کنگره مسئولیت ساخت و تولید موسیقی آرم کنگره (آرم استیشن) را بر عهده بنده نهاده است که در حال حاضر قطعه‌ای در این زمینه در مرحله اولیه آماده سازی می‌باشد.

نوری با بیان اینکه نام این اثر “شهر عشق” بوده و در کنگره ۳۵۳۵ شهید استان رونمایی خواهد شد، بیان داشت:شاعر این اثر استاد عبدالجبار کاکایی بوده و آهنگسازی آن بر عهده امیر قدیانی است که این دو بزرگوار از بزرگان ترانه و موسیقی کشور هستند؛ همچنین خوانندگی و اجرای این اثر فاخر بر عهده بنده می‌باشد.

رئیس کمیته کودک و نوجوان کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان با اشاره به ساخت دیگر قطعه‌ای از آثار خود  با نام “مروارید “در رابطه با غواصان دریادل شهید استان زنجان، تصریح کرد: پس از خوانندگی این اثر که با ترانه ای از استاد عبدالجبار کاکایی و آهنگسازی و تنظیم استاد دکتر محمدرضا چراغعلی و در پی استقبال کم نظیر از این اثر مسئولیت ساخت نماهنگ این اثر نیز بعنوان تهیه کننده و کارگردان به عهده بنده می‌باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به ساخت مستند روستای بلند پرچین استان زنجان در منطقه ماهنشان که یکی از روستا‌های شهید پرور کشوراست، اضافه کرد: به عنوان تصویربردار و کارگردان به مدت یک هفته به روستای بلند پرچین رفته و مستندی از این روستا تهیه نموده ام که در حال حاضر در مرحله تدوین می‌باشد و در ایام برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان رونمایی خواهد شد.

نوری با اشاره به نگارش کتاب رمان به قلم علی قربان زاده؛ یکی از نویسندگان به نام تبریزی با اقتباس از کتاب “من بلال آقا جان هستم ” اذعان کرد:این کتاب به روایت و نویسندگی اینجانب به نگارش درآمده است .  کتاب درباره زندگینامه شهید رجبعلی نوری؛ پدر بزرگوار اینجانب می‌باشد که در چندین جشنواره دفاع مقدس استانی و کشوری مقام کسب کرده و توسط انتشارات سوره مهر منتشر و در سطح استان و کشور به علاقمندان تقدیم شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به کتاب رمان  جدیدی که با اقتباس از کتاب من بلال آقاجان هستم در دست نگارش و چاپ است بیان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته کنگره قرار بر این شد بنده به عنوان راوی خاطرات این را بازگو کنم که ۸۰ درصد کار توسط نویسنده  انجام شده و تا زمان برگزاری کنگره به پایان میرسد.

نوری با اشاره به مجموعه آثار موسیقی خود در حوزه دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی و خواست کمیته کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان تمامی آثار اینجانب نظیر دو آلبوم “همسایه آسمان‌ها ” و “زخم دریا “که در حوزه دفاع مقدس و ایثارگران این عرصه ساخته شده است، در ایام برگزاری کنگره تکثیر و اجرا و پخش خواهد شد.

این مسئول در پایان یادآور شد: همچنین آلبوم جدیدی با نام “ذکر اشک”با همکاری کنگره ٣۵٣۵ شهید تولید شده است که اولین تراک این آلبوم با عنوان قطعه “شهرعشق “در ایام کنگره تکثیر و عرضه و تقدیم علاقمندان خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا