اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

” پلیس هوشمند ، امنیت پایدار”

” پلیس هوشمند ، امنیت پایدار”

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ سردار ” رحیم جهانبخش در مراسم صبحگاه مشترک انتظامی استان زنجان به مناسبت هفته ناجا با تبریک این هفته و با اشاره به اینکه هوشمند سازی پلیس مهمترین اولویت نیروی انتظامی استان زنجان است گفت: در ۶ ماهه امسال بیش از ۳۰۰ نفر در حوزه قاچاق کالا و جرائم مالی و اقتصادی در استان زنجان دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه زیربنای تمام فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی امنیت است ، گفت : امروز مدیریت سیستمی ، مهارت های نوین پلیس و بهره گیری از تکنولوژی ، موجب رشد و بهره وری کارکنان نیروی انتظامی شده است.
وی شعار هفته نیروی انتظامی را ” پلیس هوشمند ، امنیت پایدار” عنوان کرد و افزود: هوشمندی پلیس ناشی از هوشمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه سبقه ی تمدن ما خیلی بالاتر و پویاتر است و باید در پلیس تراز اسلامی نشان داده شود ، گفت: آن چیزی که امروز می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از بحران‌هایی که در منطقه توسط دشمن ایجاد کرده عبور دهد عملکرد هوشمندانه است.
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه هوشمندی دانش و مدیریت آن ، لازمه ی پلیس تراز اسلامی است ، بیان داشت: هوشمندی نظام ناشی از هوشمندی مقام معظم رهبری است که این هوشمندی ما را در مواجه با بحران‌هایی که در منطقه توسط دشمن ایجاد می‌شود به سلامت عبور می‌دهد.
سردار جهانبخش با بیان اینکه تا امروز دشمن در توطئه‌هایی که علیه نظام داشته همواره شکست خورده است گفت: ملت ما در برابر توطئه‌های دشمن تا به امروز جانانه ایستادند و نقشه دشمنان را نقش برآب کردند و ملت ما امروز در توطئه اقتصادی دشمن نیز سربلند بیرون آمده است.
وی با اشاره به اینکه پلیس هوشمند نیز امروز ، مانند حاکمیت خود باید عملکرد هوشمندانه‌ای داشته باشد ، افزود: هوشمندی ، آگاهی و دانش است و مدیریت این آگاهی و دانش امروز لازمه پلیس هوشمند است تا بتواند روندها و فرآینده‌های آینده را تجزیه و تحلیل کند.
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در ۶ ماهه امسال حدود ۲۶۸ هزار مورد تماس از سوی مردم با پلیس ۱۱۰ انجام شده است، افزود : از این تعداد بیش از ۱۰۴ هزار مورد عملیاتی شده است .
سردار جهانبخش با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲ هزار و ۱۳۲ نفر سارق در استان زنجان دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است ادامه داد: در ۶ ماهه سالجاری یک هزار و ۱۳۶ معتاد متجاهر جمع آوری و به کمپ‌های استان زنجان تحویل داده شد که در این حوزه نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشتیم.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ نفر در بخش قاچاق کالا و همچنین جرائم مالی و اقتصادی در سطح استان زنجان دستگیر شدند ابراز کرد: تعداد متخلفان دستگیر شده در این حوزه نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید براینکه بیش از ۸ هزار نفر به دلیل ارتکاب جرائم مختلف توسط پلیس در استان زنجان دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته نیز ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد بیان کرد: در این راستا دادگستری استان زنجان از نیروی انتظامی حمایت جدی داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه جرائم در سطح کشور در جایگاه ۲۹ کشوری قرار دارد یادآور شد: مبارزه با قاچاق و فساد اقتصادی جزو اولویت‌های نیروی انتظامی بوده و از فرامین مقام معظم رهبری است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق امسال ۱۵۶ درصد افزایش کشفیات داشتیم تاکید کرد: در این حوزه در استان زنجان بیش از یک هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال کشفیات داشتیم.
وی خاطر نشان کرد: پرونده‌های مهم دردر حوزه قاچاق، مسائل مالی و اقتصادی از ۵ پرونده به ۲۳ پرونده افزایش یافته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا