پزشکی و سلامت

واکسینه بیش از ۹۰ درصد دانشجویان زنجانی در برابر کرونا  

واکسینه بیش از ۹۰ درصد دانشجویان زنجانی در برابر کرونا

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تاکنون و بر اساس اعلام دانشگاههای استان بیش از ۹۰ درصد دانشجویان بومی، اساتید، کارکنان و ارائه دهندگان خدمات در دانشگاه‌ها و مراکز عالی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی واکسینه شده اند.

خدابخش مرادی نافچی روز یکشنبه درستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به بازگشایی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان افزود: تا کنون ۲ جلسه کمیسیون دانشجویی با حضور همه روسای دانشگاهها و آموزش عالی استان همچنین قرارگاه عملیاتی در این خصوص برگزار شده است.

وی اضهار داشت: چند رویکرد در این جلسات مورد توجه قرار گرفته است و اینکه واکسیناسیون، اساتید، معلمان، کارکنان و متولیان ارائه خدمات در آموزش و پرورش و دانشجویان، تدوین دستورالعمل های بهداشتی در هر یک از مراکز آموزشی عالی بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و وزارت علوم است.

این مسوول ادامه داد: بر این مبنا مهیا کردن محیط های آموزشی حتی با توجه به حضوری شدن آموزش ها در دانشگاهها در استان مد نظر قرار گرفته و در این خصوص سناریوهای مختلف حضوری، ترکیبی و مجازی پیش بینی شده است.

این مسوول با بیان اینکه دانشگاهها و آموزش و پرورش آموزش های هدف خود را با توجه به شرایط کرونایی بصورت مجازی انجام داده اند، گفت: آسیب شناسی این موضوع امری مهم و ضروری است که دانشگاهها این مهم را انجام داده و با احصای آن اقدامات مداخله ای نیز صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: اطلاع رسانی به دانشجویان غیربومی نیز که از طریق سامانه مربوطه دانشگاهها انجام گرفته است تا واکسیناسیون خود را در استان محل زندگی خود انجام دهند و از طرفی اقناع سازی خانواده ها نیز در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

مرادی افزود: این در حالی است که حدود ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه زنجان را دانشجویان غیربومی تشکیل می دهند که در این خصوص اطلاع رسانی لازم مبنی بر واکسیناسیون در استان محل اقامت مورد تاکید است تا هنگام بازگشایی مراکز آموزشی به شکل حضوری با مشکل جدی مواجه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز دانشگاهها نیز اندیشیده شده است و با حضوری شدن آموزش در دانشگاهها تامین مواد تهیه غذا بر عهده جهاد دانشگاهی استان است که در جلسات نماینده آن دعوت شده تا هماهنگی ها برای تامین آن انجام گرفته است.

این مسوول، حضوری شدن آموزش دانشگاهها و عدم واکسینه شدن دانشجویان غیربومی و از طرفی اسکان دانشجویان در خوابگاهها و بروز مشکلات ناشی از آن را از جمله دغدغه های مهم دانشگاهها عنوان کرد و افزود: با تصمیم های آتی دستگاههای متولی در روزهای آینده این مهم مرتفع می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا