سیاسی و اجتماعی

برگزاری نهمین سوگواره کشوری احلی من العسل در حسینیه اعظم زنجان  

برگزاری نهمین سوگواره کشوری احلی من العسل در حسینیه اعظم زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان  ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع)، برنامه های مراسم نهمین سوگواره احلی من العسل را تشریح کرد.

جعفر گنج خانلو با یادآوری جایگاه و عظمت حادثه عظیم عاشورا و فداکاری های نوجوان دشت نینوا حضرت قاسم ابن الحسن (ع) افزود: سوگواره احلی من العسل هرساله در روز ششم محرم به یاد ایثار و رشادت های حضرت قاسم بن الحسن (ع) برگزار می شود و جوانان و نوجوانان استان در رثای این جوان رشید کربلا به عزاداری و نوحه سرایی می پردازند.

وی افزود: باتوجه به اینکه امسال پایتخت شور و شعور حسینی بعنوان دبیرخانه کشوری این مراسم انتخاب شده است برای اجرای هرچه باشکوه تر این سوگواره تمیهدات لازم ازجمله تشکیل جلسات متعدد استانی و وزارتی ،هماهنگی های لازم باصداوسیما، هیئت امنای مسجد حسینه اعظم انجام گرفته است که در روز ششم محرم ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و تعداد محدودی از دانش آموزان و مادحین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در محل حسینیه اعظم برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است با هماهنگی های به عمل آمده این مراسم معنوی همزمان از شبکه های ملی تلویزیونی و کانال های کشوری مرتبط در شبکه شاد پخش خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا