یادداشت و مقالات

تسویه حساب و  وعده های وارونه!

تسویه حساب و  وعده های وارونه!

امروز آخرین روز دولت تدبیر و امید است و شیخ تمام می شود. اما دوستانی که هنوز منتظر رونق و گشایش اقتصادی، بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی، بی نیازی از یارانه ۴۵ هزار تومانی، رتبه بندی فرهنگیان، حذف سه صفر از پول ملی، احداث مسکن ملی، خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس، احیای برجام، قل خوردن چرخ اقتصاد و سانتریفیوژها، لغو بالمره تحریم ها، برداشت از باغات سیب، گلابی، هلو، شلیل، شفتالو، آلو قطره طلا، آلو شابلون ( بسه بابا لوس نکن خودتو … فقط سیب و گلابی بود!) حالا هر چی… منتظر سیب و گلابی هستند، در جریان باشند که کل ساعت اداری امروز صرف تحویل اسلحه، پتو، کلاه، یقلبی ( شاید هم یقلوی – یقلاوی – یغلاوی – یغلوی – یغلبی)  بعد هم پر کردن فرم تسویه حساب و امضاء گرفتن از واحد های مختلف مثل کتابخانه، موتوری، رستوران، واحد فرهنگی و هنری، مالی و … می شود و عملاً وقتی برای پیگیری امورات فوق نیست!

البته مردم خدمات طلایی ، نقره ای و برنزی دولت را در این هشت سال فراموش نخواهند کرد و نیازی به پیگیری این موارد پیش پا افتاده نیست و همین که دولت سایه جنگ و قحطی را از سر مردم دور کرد، پرچم به اندازه کافی بالا رفته است! با این وجود اخیراً جناب ربیعی در اظهار نظری شاذ فرموده اند: «دولت روحانی یکی از دوران طلایی اقتصاد ایران را رقم زد. مامصائب کشور را پیشخور کردیم»!

هر چند ما راضی به این حجم فداکاری و پیشخور کردن مشکلات و گرفتاری های دولت بعدی نبوده و نیستیم و اگر جا دارد و دیر نشده دوستان می توانند تِخ کنند! ولی خدا وکیلی رئیس جمهور منتخب و اعوان و انصارش مدیون هستند که ریل گذاری دولت تدبیر و امید را در راستای توسعه و برداشته شدن تحریم ها و داستان سیب و گلابی و … دستکاری کنند!

فقط خدا کند دولت جدید و مجلس انقلابی در کنار پاسداشت از دستاوردهای سوفسطایی برجامی دولت روحانی، روی برنامه ها و طرح هایی که توان اجرای آنها را ندارند، اسم نگذارند و صدایشان نکنند! مردم به اندازه کافی در این سال ها وعده های وارونه و طرح های بی سرانجام دیده اند و وعده دان شان تا خرتناق پر شده است. حقیقتاً دیگر جا برای وعده های جدید ندارند! دم شما گرم … خیر از هماهنگی تان ببینید…

به قلم

وحید حاج سعیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا