سیاسی و اجتماعی

لزوم اطمینان از استحکام دودکش های وسایل گازسوز در پشت بام

لزوم اطمینان از استحکام دودکش های وسایل گازسوز در پشت بام

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،زنجانی ها با بازبینی مداوم لوله و اتصالات دودکش ها؛ از وقوع هرگونه حادثه جبران ناپذیر پیشگیری کنندرئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: به دلیل وزش باد شدید از چهارشنبه تا اوایل صبح جمعه؛ مشترکین عزیز برای جلوگیری از نشت گاز مونوکسید کربن؛ لوله های بخاری و کلاهک دودکش ها را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند.

نادر رابطی با تاکید بر رعایت الزامات ایمنی و ضرورت آگاهی از سلامت وسایل گازسوز؛ افزود: مشترکین حتماً از نظر محکم بودن و استحکام دودکش های وسایل گازسوز در پشت بام اطمینان حاصل کنند.

وی با اعلام اینکه بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی استان مبنی بر برودت هوای استان و ورود سامانه بارشی و وزش شدید باد، احتمال انسداد مسیر دودکش ها و بروز حوادث ناگوار افزایش می یابد؛ اظهار داشت: در صورت نصب مجدد بخاری؛ مشترکین از باز بودن مسیر دودکش ها و همچنین محکم بودن چفت و بست لوله های دودکش به همدیگر و پشت بخاری و دریچه دودکشِ دیوار اطمینان حاصل کنند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: هنگام وزش باد احتمال تخریب دیوار و صدمه دیدن علمک گاز در روستا‌ها و بافت قدیم شهر زنجان وجود دارد.

وی از مشترکین گاز خواست؛ در صورت بروز هر گونه حوادث ناشی از گاز طبیعی، در روستا‌ها به گازبان ها و در شهر‌ها به پست امداد؛ تلفن ۱۹۴ اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی استان؛ شکستن درختان، آسیب به تاسیسات مرتفع شهری و روستایی، لغزندگی معابر و اختلال در تردد، کولاک برف در جاده های کوهستانی و افزایش مصرف حامل های انرژی از مخاطرات این سامانه بارشی پیش بینی شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا