فرهنگ و هنر

کارگاه خیاطی در مرکز افق زنجان راه‌اندازی شد

کارگاه خیاطی در مرکز افق زنجان راه‌اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان درباره ضرورت تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی و اینکه اوقاف و امور خیریه در این خصوص چه فعالیت‌هایی داشته است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تاکید کرده‌اند و از همین رو مراکز افق راه‌اندازی شده است.

محمدتقی فاتحی‌نژاد با اشاره به برنامه اوقاف در ارتباط با تبدیل مراکز افق به قطب فرهنگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در این مراکز گفت:  بر این اساس هیئت امناء و خدام هر بقعه متبرکه وظیفه دارند تا آسیب‌های اجتماعی اطراف امامزاده خودشان را شناسایی کنند و در مراکز افق همان امامزاده نسبت به کاهش آسیب‌ها تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه مراکز افق بقاع متبرکه بهترین راهکار برای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی کشور در دوران شیوع ویروس کرونا بودند، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا با شناسایی فقرا و نیازمندان کمک‌های شایانی در این مراکز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان تصریح کرد: از دیگر خدمات اجتماعی در بقاع متبرکه و امامزادگان، راه‌اندازی اتاق‌های مشاوره ذیل مراکز افق بوده است؛ یعنی کسانی که مشکلات خانوادگی دارند به این مراکز مراجعه می‌کنند تا مشکلشان حل شود؛ همچنین خدمات اجتماعی گوناگونی به تناسب شرایط هر منطقه در مراکز افق بقاع متبرکه ارائه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی در مراکز افق گفت: در همین راستا سفارشات لازم در مرکز پذیرفته شده و اخیرا هم پافرهای نیاز بازار در مرکز افق امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان دوخته شد.

فاتحی‌نژاد تصریح کرد: در این مرکز هم‌چنین  ۱۶۰ دست هودی، تدی بچه‌گانه برای کودکان یک تا ۱۵ سال دوخته شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا