پزشکی و سلامت

 حضور مردم در واکسیناسیون، یک حماسه ملی  است

 حضور مردم در واکسیناسیون، یک حماسه ملی  است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ روز پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده دولت در سفر استانی رییس‌جمهور و برخی اعضای کابینه به استان زنجان، با ورود به شهرستان طارم به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

دکتر بهرام عین‌اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان طارم با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی موجود در شهرستان طارم، برای رشد و ارتقاء در نوع خدمات‌رسانی در این شهرستان گفت: به‌زودی شاهد افزایش تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی این شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت توانستیم با اقدامات موثر در مبارزه با ویروس کرونا گام بزرگی برداریم، افزود: تزریق  ۱۰۰ میلیون دز واکسن در مدت ۱۰۰ روز، گواه بر تلاش مستمر همکارانمان در وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت با تاکید براینکه با حضور مردم در واکسیناسیون، یک حماسه ملی اتفاق افتاد و به یک قدرت جهانی تبدیل شدیم تصریح کرد: امروزه همه دنیا تعجب کردند ایران که در یک خط افقی حرکت می‌کرد، چگونه توانسته یک دفعه در این زمینه جهش مثبتی پیدا کند.

به گفته دکتر عین‌اللهی مشکلات درمانی ما عمدتا از بهداشت و سبک زندگی نامناسب است که باید به دنبال تغییر سبک زندگی مردم در دوران پسا کرونا باشیم و عمده فعالیت ما باید در جهت پیشگیری از بیماری و امور بهداشتی قرار گیرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: گام بعدی که ما در زمینه آن تلاش خواهیم کرد در عرصه خودکفایی دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی با بیان اینکه امروزه به لحاظ داشتن امکانات مناسب، وجود دانشمندان، مهندسین بزرگ و منابعی که داریم، نباید دیگر نیازمند به خرید دارو و تجهیزات پزشکی از سایر کشورها باشیم اظهار کرد: ما خودمان می‌توانیم این تجهیزات و داروها را در داخل تولید کنیم و در این راستا، در حال حاضر خوشبختانه ۹۷ درصد داروهای مصرفی تولید داخل است و تنها ۳ درصد از داروهای مصرفی ما وارداتی هستند که این موجب ارزبری زیادی از کشور شده و باید تلاش کنیم که این ۳ درصد نیز در داخل کشور تولید شود.

دکتر عین‌اللهی تصریح کرد: تمام نکاتی که مسئولان شهرستان بیان کردند را یادادشت و در جلسه شورای اداری زنجان، آن‌ها را مطرح خواهم کرد و امیدوارم که با تلاش همکارانمان در دولت سیزدهم با حل همه این مشکلات، کمبود امکانات پزشکی و درمانی این شهرستان را از پیش رو برداریم.

وی با تاکید بر رفع مشکل کمبود آمبولانس در بخش تجهیزات پزشکی اظهار امیدواری کرد که به‌زودی بخش سی تی اسکن در بخش‌های درمانی راه‌اندازی شود و ارتقاء بخش‌های اورژانسی و خدمات درمانی این شهرستان را شاهد باشیم.

گتنی است،دکتر بهرام عین‌اللهی سفر خود با حضور در شهر زنجان، از مرکز واکسیناسیون شماره ۳ واقع در مجموعه ورزشی اداره برق نیز بازدید کرد.

 حضور مردم در واکسیناسیون، یک حماسه ملی  است

خبرنگار: بهروز حسینی کد۶۶۵۶

۱۴۰۰/۰۸/۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا