سیاسی و اجتماعی

هیچ مستأجر اوقافی زندانی نشده است

هیچ مستأجر اوقافی زندانی نشده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ معاون حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز پنجشنبه در جریان سفر رییس جمهوری به زنجان، گفت: به هیچ وجه روش سازمان این نبوده است که پرونده‌ها را به محاکم قضایی ببریم، یعنی از ۹۴۰ هزار مستاجر اوقافی هیچ شخصی زندانی نشده و تلاش ما این بوده است که با مردم مصالحه کنیم.

حجت‌الاسلام امرالله حسنی‌نیا با اشاره به راه‌اندازی سامانه سامد در راستای پاسخگویی به مشکلات مردم گفت: استمرار خدمات سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) و توجه ویژه به مطالبات شهروندان به عنوان یک زیرساخت بنیادی، یکی از اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید است که در پاسخگویی و حل مشکلات اقشار مختلف از سوی دولتمردان نیز تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف نیز در راستای حل مشکلات مردم همزمان با سفر ریاست جمهوری در این سامانه مستقر است، گفت: اطلاع‌رسانی لازم در این باره انجام شده و استقبال هم شده است.

معاون حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)، راهبردی برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و پل بی‌واسطه ارتباط مردم با مدیران بوده و با حذف بسیاری از فرآیندهای طولانی و زمانبر اداری علاوه بر حل مشکلات مردم، میزان رضایتمندی بالایی نیز در جامعه داشته است.

حسنی‌نیا با اشاره به اینکه هدف از سفر به استان‌ها و جلسه و دیدار با مردم رفع مشکلات حقوقی در ارتباط با موقوفات است، افزود: گاها برخی از موضوعات درباره املاک وقفی است که به خوبی اجرایی نشده است که از این لحاظ به دنبال حل مسائل موجود هستیم.

معاون حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه در ارتباط با تعداد پرونده‌های وقفی موجود در محاکم قضایی هم گفت: به هیچ وجه روش سازمان این نبوده است که پرونده‌ها را به محاکم قضایی ببریم، یعنی از ۹۴۰ هزار مستاجر اوقافی هیچ شخصی زندانی نشده است و تلاش ما این بوده است که با مردم مصالحه کنیم.

وی با اشاره به اینکه از پرونده‌های مهم وقفی بحث اثبات وقفیت‌ها است، تصریح کرد: از دیگر مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد در ارتباط با شهرهایی است که موقوفه هستند که در آنجا هم مشکلاتی به وجود می‌آید.

حسنی‌نیا با اشاره به همکاری خوب محاکم با اوقاف بیان کرد: خوشبختانه اوقاف خیلی پرونده‌های درگیر ندارد، اما اوقاف آمادگی دارد که با پرداخت حقوق وقف رابطه ایجاد شود تا مشکلات مردم هم حل شود و حقوق وقف نیز پرداخت شود.

خبرنگار : بهروز حسینی ۶۶۵۶

۱۴۰۰/۰۸/۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا