سیاسی و اجتماعیاقتصاد

لزوم  توجه به پتانسیل های اقتصادی استان زنجان

لزوم  توجه به پتانسیل های اقتصادی استان زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ دکتر میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یکروزه به استان زنجان در جمع معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور بایستی شکاف بین منابع و مصارف دولت به حداقل رسیده و مدیران ملی و استانی در کاهش هزینه ها و افزایش درامدهای حاصله پاسخگو باشند.

دکتر میرکاظمی افزود: با وجود ذخایر طبیعی غنی در کشور متاسفانه شاهد کاهش سطح درامد خانوار و نبود انگیزه برای سرمایه گداری می باشیم که با برنامه ریزی انجام گرفته و برگزاری جلسات ستاد بودجه در آینده نزدیک، شاهد تحرک و تعییر ریل اقتصادی بسمت دولت اقتصاد محور و برنامه محور خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوراظهار داشت: ایجاد صندوق سرمایه گذاری در استان ها و تفویض اختیار به استانداران در تجهیز منابع از محل فروش فضای های مازاد اداری و درآمدهای مالیاتی در جهت ایجاد بهروری و توسعه بنگاه های اقتصادی در استان ها، از اقدامات مهم دولت می باشد که در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

دکتر میرکاظمی گفت: از ویژگی های بارز بودجه ۱۴۰۱، مقداری غیر متمرکز، ساده، قابل فهم و هدفمند که اهداف کلان کشور را پشتیبانی می کند.

وی اظهار داشت: مدیران استانی بایستی نگرش ملی به مباحث توسعه ای داشته باشند و پاسخگوی تحقق اهداف استانی در برش شهرستان و حتی بخش خود در جهت رسیدن به رشد ۸ درصدی باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا