فرهنگ و هنر

لزوم ایجاد محوطه و فضاسازی مناسب در ارگ سلطانیه

لزوم ایجاد محوطه و فضاسازی مناسب در ارگ سلطانیه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران و مسئولان سلطانیه در تربت‌خانه و محوطه گنبد سلطانیه گفت: توسعه مراکز بوم گردی و رفاهی به عنوان یک نیاز مهم برای توسعه گردشگری و بالابردن میزان اقامت مسافر در سلطانیه باید مورد توجه قرار گیرند.

عزت‌الله ضرغامی افزود: گنبد سلطانیه نماد و نشانه فرهنگ و ارزش مردم است. مرمت‌گران قدیمی این شهر که در گنبد سلطانیه هنرنمایی کردند، جزو افتخارات این شهر هستند و باید به‌عنوان اشخاص برتر نام و نشان آن‌ها به یادگار باقی بماند.

وی اظهار داشت: مرمت این بنای فاخر به‌درستی و زیبایی انجام‌ شده و امیدواریم به همین روال و با سرعت بیشتر ادامه یابد.

ضرغامی با تاکید بر اینکه مشکل شهرستان سلطانیه فقط نبود اقامتگاه نیست بلکه فقدان اقامتگاه‌های بوم‌گردی، امکانات رفاهی و تفریحی از اساسی‌ترین مشکلات این شهرستان است، گفت: توسعه مراکز بوم گردی و رفاهی به عنوان یک نیاز مهم برای توسعه گردشگری و بالابردن میزان اقامت مسافر در سلطانیه باید مورد توجه قرار گیرند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: افزایش حضور گردشگران در سال‌های اخیر به‌ جز این دو سال، در گنبد سلطانیه محسوس بوده است و امیدواریم تأثیر مطلوبی بر گردشگری منطقه بگذارد.

ضرغامی اظهار کرد: باید تلاش کرد با ایجاد محوطه و فضاسازی مناسب در ارگ سلطانیه و تسهیل در بخش حرایم و تزریق اعتبارات لازم به این بنا و محوطه فاخر جهانی، هر آنچه به‌عنوان مانع برای مردم و شهر شناخته می‌شود را مرتفع کرد و باید ترمیم اعتماد ازدست‌رفته مردم را در اولویت قرار داد.

خبرنگار: نرگس رسولی کد۹۵۴۳

۱۴۰۰/۰۸/۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا