علم و فناوری

لزوم ایمن سازی شبکه های سازمانی از حملات سایبری

لزوم ایمن سازی شبکه های سازمانی از حملات سایبری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان ضمن اشاره به برگزاری وبینار آموزشی نقش کنترل های امنیت سایبری در دفاع سایبری برای برخی از دستگاه های اجرایی اظهار داشت: امروزه عمده جنگ ها به لحاظ پایین بودن هزینه ها و اثرگذاری و گستره تأثیر به سوی جنگ های سایبری معطوف شده است. از این رو لازم است سازمان های اجرایی نسبت به ایمن سازی شبکه های سازمانی خود منطبق به دستورالعمل های ابلاغی اقدام کنند تا از حملات و تبعات آن مصون بمانند.

وی ادامه داد : دیدگاه سازمانها نباید فقط معطوف به متولیان امنیت سایبری در سطح کشور یا استان باشد بلکه هر دستگاه بایستی جهت بالا بردن امنیت شبکه و جلوگیری از هرگونه حمله سایبری تمهیدات لازم را برای سازمان خود بیاندیشد.

حامد سرائی افزود: بر اساس قانون ، هر سازمان مسئول مستقیم صیانت از داده های سازمانی و حفاظت از شبکه های خود است، از این رو موظف به فراهم کردن ارتقاء امنیت شبکه سازمانی ، آموزش نیروهای متخصص، تست نفوذ است که مستلزم صرف هزینه برای برخی از آنهاست.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان تصریح کرد : هم اکنون در استان زنجان ۴ شرکت دارای مجوز نظام مدیریت امنیت اطلاعات نما هستند. شرکت فناوران آدرین داده پرداز دارای مجوز نصب و پشتیبانی محصولات فتا و ۳ شرکت امن پردازان هوشمند رایکا، امن پردازان فناوری زنجان و پارس فرانگر پرداز دارای مجوز امن سازی و مقاوم سازی سامانه ها ، زیر ساختها و سرویس ها که ارگانهای دولتی، خصوصی ، سازمانها و شرکتها جهت بالا بردن ضریب امنیت سامانه های خود میتوانند از این شرکتها بهره ببرند.

سرائی خاطر نشان کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری و پلیس فتای استان نیز مطابق رسالت خود در حوزه های از پیش تعیین شده اقدامات پیشگیرانه، هشدارها و آموزش های لازم را انجام می دهند تا بتوان تا حد زیادی از خطر بروز حملات گسترده و خطرناک بعدی جلوگیری کرد.

رئیس کارگروه پدافند سایبری استان در پایان با اشاره به محتمل بودن حملات دوباره سایبری به سامانه ها، سایت ها و شبکه های ادارات و سازمان ها، و با عنایت به وظایف و مسئولیت دستگاه های اجرایی در تمهیدات لازم برای ارتقاء امنیت شبکه های تحت مدیریت خود، تصریح کرد: به منظور پیشگیری و جلوگیری از حملات سایبری همه سازمان و دوایر دولتی بایستی نسبت به بررسی و ارتقاء وضعیت سایبری و همچنین بررسی و تست  Backup و فایل های پشتیبان خود اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا