پزشکی و سلامت

بانک مهر ایران همواره پیشگام در برنامه های سلامت محور می باشد

بانک مهر ایران همواره پیشگام در برنامه های سلامت محور می باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در مراسم آئین فاز دوم مشارکت بانک مهر ایران با اشاره به درک عمیق بانک مهر ایران نسبت به شرایط کشور در خصوص بیماری کرونا، مشارکت بانک مهر ایران در حوزه تامین سلامت شهروندان را اقدامی بسیار با ارزش و پسندیده دانست و گفت:  اهداف نیک اندیشانه ی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان زنجان در خدمت به مردم بوده که این نوع اقدامات و مساعدت ها قطعا می تواند زمینه ی آرامش بیماران کرونایی و کادر درمان را به همراه داشته باشد.

دکتر قزلباش افزود: همین پشتوانه ی عظیم مردمی، بزرگترین سرمایه برای بانک مهر ایران به حساب می آید که، همواره در اجرای برنامه های سلامت محور پیشگام بوده است.

در ادامه این مراسم، خانمحمّدی مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان زنجان، ضمن قدردانی از تلاش های مجاهدانه ی کادر درمان از زمان شروع کرونا ویروس تاکنون گفت؛ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک تخصصی قرض الحسنه کشور، با گذر از ١١  میلیون مشتری و پرداخت ١٠ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه تا به امروز، با ۵٣٠ شعبه در سراسر کشور در حال خدمت به هم وطنان شریف است.

وی در خصوص برنامه های مرتبط با مسئولیت های اجتماعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه بهداشت و درمان گفت: بانک مهر ایران در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرموده اند «مسئله اصلی کشور بیماری کرونا است»، با مشارکت در طرح شهید سلیمانی، مبلغ ٣٠٠ میلیارد ریال را در ٢ فاز از محل درآمدهای وجه التزام بانک برای تهیه ٢۵٠٠٠ قلم تجهیزات پزشکی مورد نیاز پیشگیری، واکسیناسیون، درمان و کنترل بیماری کووید-١٩ با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر اختصاص داده است:

١) مشارکت در فاز نخست طرح شهید سلیمانی: خرید اقلام مورد نیاز پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کووید-١٩ به مبلغ کل ١٣٠ میلیارد ریال که به صورت کامل اجرایی شده است. در طرح مذکور در مجموع حدود ١۵٠٠٠ قلم تجهیزات پزشکی شامل: دستگاه کپسول اکسیژن، مانومتر و ترالی، دستگاه ضد عفونی کننده UV، دستگاه تب سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی متر بین ۶٣ دانشگاه علوم پزشکی و ١٢۶٠ مرکز بهداشتی منتخب و پایگاه سلامت در سراسر کشور توزیع شده است.

٢) مشارکت در فاز دوم طرح شهید سلیمانی: خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان، کنترل و واکسیناسیون بیماری کووید-١٩ به مبلغ کل ١٧٠ میلیارد ریال در حال اجرا است. در این فاز حدود ١٠٠٠٠ قلم تجهیزات پزشکی شامل: دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه تب سنج لیزری، دستگاه پالس اکسی متر، ترالی اورژانس و بارکد خوان برای توزیع بین مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت منتخب سراسر کشور تهیه شده است.

مدیر شعب استان زنجان افزود: بانک مهر ایران در طرح شهید سلیمانی، تعداد ٣۴۵ قلم به ارزش تقریبی ٧ میلیارد و ١٠٠ میلیون ریال، شامل: کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، ترمومتر حرفه ای، پالس اکسی متر، بارکد خوان و ترالی اورژانس به استان زنجان اختصاص داده که در میان دانشکده های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت منتخب استان توزیع شده است.

خانمحمّدی در رابطه با این اقدام بانک افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تصویب مجمع عمومی سالیانه خود برای نخستین بار در کشور، وجه التزام( جریمه دیر کرد) که بر اساس قانون دریافت می شود را به انجام کارهای عام المنفعه اختصاص می دهد که مشارکت در برنامه‌های پیشگیری، کنترل و درمان بیماری کرونا در همین راستا انجام شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان زنجان در پایان گفت: از عموم اشخاص حقوقی و حقیقی انتظار می رود در خصوص معرفی ظرفیت ها و خدمات گسترده بانک مهر ایران در اشاعه ی فرهنگ قرآنی قرض‌الحسنه، اجرای بانکداری ناب اسلامی، بهبود معیشت مردم و استمرار برنامه های خداپسندانه و نوع دوستانه بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی، همکاری و اقدامات شایسته صورت پذیرد.

خاطر نشان می سازد در پایان این مراسم، لوح سپاسی از طرف خانمحمّدی مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان زنجان به دکتر قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان به پاس ارج نهادن به مقام و زحمات مدافعان سلامت تقدیم شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا